آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

نوآموز پایه اول ابتدایی در شهرری مورد سنجش قرار می گیرند

 مدیر آموزش و پرورش ناحیه 2 شهر ری گفت: با آغاز بیست و دومین دوره طرح سنجش سلامت در سال تحصیلی 94-93 بیش از 10 هزار نو آموز پایه اول ابتدایی در شهرستان ری از نظر سلامت جسمانی شامل بینایی، شنوایی، بهداشتی و آمادگی تحصیلی تحت سنجش قرار می گیرند.

ˈداوود عمو حیدریˈ روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا با بیان اینکه این طرح از اول خرداد ماه سالجاری آغاز می شود، افزود: در مناطق چهارگانه آموزش و پرورش کهریزک، فشافویه، ناحیه 1 و2 ری تعداد شش پایگاه بر طبق جدول زمان بندی شده از سوی کمیته سنجش مناطق در این طرح فعال هستند.

وی با بیان اینکه در سال تحصیلی جدید کارت سنجش جایگزین دفترچه سلامت شده، اظهار داشت: پیش بینی می شود تعداد چهار هزار و 100 نوآموز بدو ورود به پایه اول ابتدایی در ناحیه 2 ری در طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی مورد ارزیابی قرار گیرند.

وی با بیان اینکه در این ناحیه 2 پایگاه در طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به پایه اول ابتدایی فعال خواهد بود، افزود: تعداد 62 واحد آموزشی نوآموزان بدو ورود به دبستان را با ارایه معرفی نامه به این مراکز ارجاع می دهند تا در صورت تایید سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی آنان را در مدرسه ثبت نام کنند.

مدیر آموزش وپرورش ناحیه 2 ری با بیان اینکه در سال گذشته برای هر نوآموز مبلغ 80 هزار ریال بابت هزینه سنجش در پایگاه های مورد نظر دریافت می شد، اظهار داشت: اولیا در ابتدا بایستی برای ثبت نام با به همراه داشتن کارت واکسیناسیون وسایر مدارک شناسایی نو آموزان به واحد آموزشی نزدیک محل سکونت خود مراجعه کنند و آن واحد آموزشی بر اساس برنامه زمان بندی شده معرفی نامه لازم را به مرکز سنجش مربوطه صادر خواهد کرد.

عموحیدری هدف از این غربالگری را تعیین ویژگی های نوآموزان از نظر هوش و استعداد تحصیلی، کمک به بهبود کیفی آموزش، تشخیص به موقع مشکلات کودکان با نیازهای ویژه (اختلالات جسمی و روانی) و همچنین بهبود وضعیت بهداشتی کودکان ذکرکرد.

وی با تاکید براینکه خوشبختانه به دلیل افزایش سطح آگاهی های عمومی مردم و بهبود وضعیت بهداشتی معلولیت روند کاهشی در شهرستان داشته، گفت: در سال جاری در روند اجرای این طرح تغییراتی ایجاد شده از جمله بکارگیری آزماینده های دوره دیده اداره استثنایی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران، حذف مراجعه به پزشک و مراکز درمانی، جایگزین کارت سنجش و استفاده از جدیدترین روش ها در آزمون های هوش نوآموزان است.

مدیر آموزش وپرورش ناحیه 2 ری با تاکید بر اینکه کل فرایند و اجرای این طرح از طریق آزماینده های دوره دیده اداره استثنایی اداره کل آموزش وپرورش شهرستان استان تهران انجام می شود، افزود: نوآموزان پس از تایید کارت سنجش به دبستان مورد تقاضای ثبت نام معرفی می شوند اما نوآموزانی که مشکوک به مشکل تشخیص داده شوند پس از اجرای آزمون های تخصصی مورد نیاز و تعیین جایگاه آموزشی به واحدهای آموزشی استثنایی معرفی خواهند شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.