آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

نگاه مدیر کاخ موزه گلستان بر گنجینه یادمان یاران آسایشگاه کهریزک

 نگاه مدیر کاخ موزه گلستان بر گنجینه یادمان یاران آسایشگاه کهریزک
 به گزارش راگانیوز به نقل از فارس ، در روزهایی که موزه گنجینه یادمان یاران شاهد برپایی نمایشگاه طهران تا تهران است، گروه‌های مختلفی از دوست‌داران کهریزک به‌ویژه خانواده بزرگ نیکوکاران، مشغول دیدار از این موزه بی‌همتا در قلب کهریزک هستند.

ظهر امروز پروین صدرثقه‌الاسلامی مدیر کاخ موزه گلستان نیز یکی از هنرمندان و هنر دوستانی است که در جمع گرم دیدار کنندگان از موزه کهریزک در روز گشایش حاضر شد و به تحسین این مجموعه نفیس و گرانبها پرداخت.

وی گنجینه یادمان یاران را هنر انسان‌هایی دانست که زندگی را در نشاندن لبخند بر لبان خسته‌دلان می‌دانند.

صدرثقه‌الاسلامی در وصف این گنجینه گفت: باعث شگفتی است که چنین گنجینه زیبا و نفیسی در محلی نگهداری می‌شود که شغل آن‌ها ربطی به موزه ندارد، اما با این حال همه اشیاء با دقت و وسواس خاصی چیده و آراسته گشته است.

مدیر کاخ موزه گلستان درباره تفاوت مجموعه یادمان یاران با سایر موزه‌ها بیان داشت: تمامی موزه‌هایی که در سطح شهر و کشور وجود دارد، مشتمل بر آثار به‌جای مانده از پادشاهان، اشیای عتیقه قدیمی و یا اجناس خریداری شده است، حال آن که امروز شاهد هستیم تمامی اقلام نفیسی که در این گنجینه نگهداری و در معرض دید عموم قرار دارد، هدایای گرانبهایی است که افراد نیکوکار البته با میل و رغبت شخصی خویش به این موزه تحویل داده‌اند.

وی هنر حامیان مجموعه کهریزک را ستود و افزود: مطمئن هستم کسانی که این اشیای نفیس را در این مجموعه گردآوری کرده‌اند، هرگز از سر خودستایی و به شهرت رسیدن نبوده است، چراکه اگر می‌خواستند مطرح شوند و نامشان بر سر زبان‌ها بیفتد، می‌توانستند اشیاء و آثار عتیقه خود را به مراکزی که در داخل شهر و در دسترس همگان است، اهدا کنند تا طبق آمار به مراتب بازدید بیشتری داشته باشند.

مدیر کاخ موزه گلستان با تأکید بر هنر نیکوکاری و دل کندن از اموال خود گفت: باعث افتخار است انسان‌هایی هستند که می‌توانند به زیبایی و به آسانی از داشته‌های خود و به‌ویژه اشیای گرانبهایی که دارای قدمت و پیشینه خاصی است بگذرند و امروز شاهد آن باشیم که از محل همین گذشت‌ها، چنین گنجینه بی‌نظیری در این مجموعه خودنمایی می‌کند، بی‌تردید آنان انسان‌های ایثارگری هستند که زندگی را در نشاندن لبخند بر لبان خسته‌دلان و جویندگان عاطفه می‌دانند و این برای همیشه تاریخ ماندگار خواهد بود.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.