آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

هرس زمستانه ۱۲۵ هزار اصله درخت و درختچه در منطقه ۲۰

به گزارش راگانیوز به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۰ افشین سارویی با بیان این مطلب گفت: عملیات هرس زمستانه درختان و درختچه های معابر و بوستان های منطقه از ابتدای آذر آغاز شده است و تا پایان سال ۱۲۵ هزار اصله درختان پیرایش می شوند.

سارویی با اشاره به اینکه تاکنون ۸۰ هزار اصله از درختان و درختچه ها با اولویت درختان خطرساز که احتمال سرمازدگی آنها وجود داشت هرس شده اند، افزود: بزرگراه های شهید آوینی، شهید کریمی و خیابان های شهید رجایی، فدائیان اسلام، بسیج، امین آباد و تعدادی از بوستان های شهری از جمله مادر، آبان و خبرنگار از جمله موقعیت هایی است که فضای سبز آنها تحت پوشش هرس زمستانه قرار گرفته اند.

وی ادامه داد: اصول فنی و ایمنی در عملیات هرس با نظارت میدانی کارشناسان این حوزه امر رعایت می شود تا خللی در تردد خودروها و شهروندان در معابر سواره رو و پیاده رو ایجاد نشود.

سارویی ضایعات گیاهی حاصل از عملیات هرس درختان و درختچه ها را مهم برشمرد و گفت: روزانه ۴۵ تن ضایعات جمع آوری می شود که با انتقال به مخزن تولید کمپوست های گیاهی فضای سبز منطقه ۲۰ واقع در صالح آباد، پس از خرد و دپو شدن در فرآیند تهیه چیپس چوب قرار می گیرند و به عنوان پوشش های گیاهی استفاده می شوند.

بر اساس این گزارش هرس درختان به روش زمستانه هنگام خواب زمستانه با هدف حذف آفات از شاخه های درختان، افزایش مقاومت گیاه در برابر فشارهای بیرونی مانند باد، یخبندان انجام می شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.