آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

هشتمین کارگاه طب سنتی- اسلامی برگزار می‌شود

راگا نیوز: مدیر آموزش مرکز نجوم و علوم نوین حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) گفت: هشتمین کارگاه طب سنتی-اسلامی از ۱۱ مهرماه برگزار می‌شود.

 به گزارش راگا نیوزمهدی دانشیار اظهار کرد: در پی استقبال گسترده مردم از برگزاری کارگاه‌های طب سنتی و اسلامی در شهرری، هشتمین کارگاه طب اسلامی و سنتی از 11 مهرماه با حضور سیادتی، منتظر و اسماعیلی برگزار می‌شود.

مدیر آموزش مرکز نجوم و علوم نوین حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) با بیان اینکه در پایان دوره به شرکت کنندگانی که در آزمون پایانی موفق به قبولی شوند، گواهینامه معتبر این مرکز اعطا می‌شود، ابراز کرد: این کارگاه‌ها به مدت 5 هفته، پنج شنبه‌ها از ساعت 9 الی 12 صبح در مرکز نجوم و علوم نوین حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) برگزار می‌شود.

دانشیار شهریه این دوره از کارگاه‌های طب سنتی و اسلامی این مرکز را 150 هزار تومان اعلام کرد و افزود: هزینه برگزاری این کلاس‌ها نسبت به سایر مراکز دیگری که چنین دوره‌های آموزشی برگزار می‌کنند پایین‌تر است و کیفیت علمی این دوره‌ها در حد قابل قبولی است.

وی هدف از برگزاری این کارگاه‌ها را ارتقای سطح فرهنگ عمومی در بهداشت و امور سلامت و پزشکی عنوان و خاطرنشان کرد: در هفت دوره کارگاه گذشته مردم استقبال خوبی داشتند و پیش بینی می‌کنیم این دوره نیز با استقبال خوبی رو به رو شود.

مدیر آموزش مرکز نجوم و علوم نوین حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) در تشریح محورهای این کارگاه‌ها تصریح کرد: سرفصل آموزشی این کارگاه‌ها شامل آشنایی با ارکان چهارگانه، مزاج‌شناسی، علائم دهگانه مزاج‌شناسی، مزاج‌شناسی، عملی، علائم غلبه اخلاط و سبک زندگی سالم در پرتو رساله ذهبیه امام رضا علیه السلام توسط اسماعیلی و آشنایی با شش اصل ضروری درحفظ سلامتی در دو جلسه و آشنایی باچندگیاه دارویی مهم توسط سیادتی است.

وی افزود: همچنین سایر سرفصل‌های تغذیه صحیح و سالم بر اساس معیارهای طب اسلامی، آشنایی با اهم شیوه‌های درمانی در طب اسلامی- ایرانی) بادکش- حجامت- فصد – زالو- حقنه – قی) و پیشگیری و درمان بیماریهای ساده توسط منتظر ارائه می‌شود.

دانشیار در ارتباط با شرایط شرکت در این کارگاه‌ها خاطرنشان کرد: شرکت عموم علاقمندان در این دوره آزاد است و علاقمندان برای ثبت نام یا کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به مرکز نجوم و علوم نوین حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) واقع در ضلع جنوبی آستان، دانشکده علوم قرآن و حدیث شهرری طبقه سوم مراجعه و یا با شماره 55961286 تماس حاصل کنند.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.