آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

همایش عفاف راستین در شهرستان ری برگزار شد

به گزارش راگانیوز ،  امام جمعه شهرری روز چهارشنبه در این مراسم با بیان اینکه احکام دین مبین اسلام به هیچ عنوان جلوی فعالیت های اجتماعی و اشتغال زنان را در خارج از خانه نمی گیرد و آنان را محدود نمی کند گفت: فعالیت خارج از خانه زنان اگر در انجام وظایف همسرداری و فرزند داری خلل و مشکلی ایجاد نکند از نگاه اسلام بلامانع است.
وی به برخی ارتباط های صمیمی زنان و مردان همکار در محل های کارشان اشاره کرد و اظهار داشت: زنان شاغل باید در انجام کار و فعالیت اجتماعی خود رعایت محرم و نامحرم را با همکاران خود رعایت کنند و به گونه ای رفتار نکنند که رفتارشان از حالت رسمی به حالت دوستانه و صمیمی تبدیل شود.
شاهچراغی موضوع مقابله با حجاب را موضوعی سیاسی در دنیای امروز غرب قلمداد کرد و بیان داشت: دشمنان اسلام با تمام قوا و ابزارهایشان در جهت بی حجاب و بی عفتی حرکت می کنند و در این راه از هیچ کاری کوتاهی نخواهند کرد.
وی رعایت کردن حجاب و پوشش اسلامی را به عنوان یکی از احکام مهم دین اسلامی تیری بر قلب دشمنان دانست و خاطر نشان کرد: امروز برهمه زنان و مردان مسلمان تکلیف است که در زمینه حجاب امر به معروف و نهی از منکر کنند.
شاهچراغی در ادامه به موضوع کشف حجاب رضاخان دیکتاتور و حمله کردن به معترضان در مسجد گوهرشاد اشاره کرد و یادآور شد: انگلیسی ها از به قدرت رساندن رضاخان ملعون سه هدف عمده کشف حجاب، بیرون راندن روحانیت از صحنه سیاست و مقابله با عزاداری سید الشهدا(ع) را دنبال می کردند که با بصیرت و آگاهی مردم مواجهه شدند و به اهداف پلید خود نرسیدند.
در این برنامه برای تعدادی از دختران به سن تکلیف رسیده جشن تکلیف گرفته شد و همچنین با اهدای لوح از تعدادی بانوان محجبه فعال در حوزه های مختلف شهرستان ری قدردانی شد.

ایرنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.