آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

همایش هیئت های مذهبی باقرشهر، کهریزک وحومه برگزار شد.

در آستانه فرارسیدن ماه محرم و ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع)  دهمین همایش مسوولان و برگزار کنندگان هیئت های مذهبی باقرشهر، کهریزک و حومه جهت آمادگی و هماهنگی برگزاری سوگواری این ایام برگزار شد.

53243453به گزارش راگانیوز، در این همایش که شامگاه چهارشنبه در سالن عطر یاس شهرداری باقرشهر برگزار شد، شرکت کنندگان با مسائل آموزشی و فرهنگی مجالس عزاداری سید و سالار شهیدان در ماه محرم آشنا شدند.

امام جمعه باقرشهر در این آئین ضمن تسلیت رحلت رئیس خبرگان رهبری گفت: آیت‌الله مهدوی‌کنی یار امام خمینی (ره) و یاور مقام معظم رهبری بود که در به ثمر رسیدن این انقلاب نیز مجاهدت‌های فراوانی کردند.

آیت الله سید احمد موسوی با تاکید بر توجه عزاداران به پیام عاشورا اظهار کرد: نباید از حسین (ع) فقط به یک نام اکتفا کنیم و توجه داشته باشیم که امام‌ حسین (ع) برای احیای دین اسلام و واجبات الهی جهاد کردند.

وی با اشاره به ورود برخی خرافات در مراسم عزاداری بیان کرد: این خرافات و بدعت ها از توطئه های دشمن است و باید تلاش کنیم تا این خرافات در مراسم مذهبی راه پیدا نکنند.

ایشان یکی از این خرافات را قمه زنی دانست و گفت: طبق نظر مقام معظم رهبري و اکثر مراجع تقليد؛ قمه زني علاوه بر اين كه از نظر عرفي از مظاهر حزن و اندوه محسوب نمي شود و سابقه اي در عصر ائمه معصومين عليهم السلام و زمان هاي بعد از آن ندارد و تأييدي هم به شكل خاص يا عام از معصوم (ع) در مورد آن نرسيده است؛ در زمان حاضر موجب وهن و بدنام شدن مذهب شيعه مي شود و در هيچ حالتي جايز نيست. بنابراين قمه زني، زنجير تيغي زدن و … که به مرور زمان و در اثر سهل انگاري ها، در عزاداري سالار شهيدان وارد شده است بي ترديد از مصاديق عزا و سوگواري به شمار نمي آيد؛ بلکه از آفت ها و منکرات آن است و اين گونه مراسم (قمه زني) از نظر شرعي هيچ گونه پايه و مبناي ديني ندارد و مطمئنا به وسيله قمه زدن، ضرري بر بدن وارد شود لذا اين کار حرام و گناه است و مؤمنين بايد از آن اجتناب کنند و اگر ضرري هم وارد نسازد در جامعه جهانی موجب بدبيني و وهن مذهب شيعه است و بايد از آن جلوگيري شود.

امام جمعه باقرشهر در پایان گفت: امروزدر بیشتر هیئت های مذهبی اشعاری که در خور جایگاه اهل بیت (ع) باشد خوانده نمی شود، اشعار از درون مایه تهی و بعضا خلاف وقایع و رویداد های ثبت شده مقاتل است و گاها غلو در بیان حقیقت صورت می گیرد که این موضوع نوعی ضربه زدن به فرهنگ عاشورا است از این رو باید اینگونه موارد توسط مداحان عزیز رعایت شود.

در حاشیه این مراسم شهردار باقرشهر در گفتگو با خبرنگار ما گفت: عشق به حسین (ع) و خاندان نبوت در وجود تمامی شیعیان و دوستداران اباعبدالله (ع) نهفته و با فرارسیدن ماه محرم این شور و شوق با برپایی پرچم عزای امام حسین (ع) و علمدار کربلا ابوالفضل العباس (ع) به نقطه اوج دلدادگی و معرفت می رسد. همه ساله همزمان با ایام ماه محرم و صفر برنامه های متعددی در مساجد و هیأت های مذهبی باقرشهر برپا می شود که شهرداری نیز طبق روال گذشته جهت رفاه حال شهروندان تسهیلاتی برای این موضوع در نظر گرفته است.

استاد فرج ضمن تقدیر از متصدیان اجرای مراسمات محرم به‌ویژه هیت های مذهبی که با تلاش و برنامه‌ریزی‌های خود موجب پربار شدن این مراسمات و استفاده معنوی اقشار مختلف مردم می‌شوند خواست نکات ایمنی و شهری را در برپایی مراسم سوگواری در نظر گرفته ومجموعه شهرداری باقرشهر را جهت خدمت‌رسانی هر چه‌بهتر به عزاداران در این ایام یاری کنند.

در پایان این مراسم از هیئت عاشقان امام حسن مجتبی (ع) باقرشهر جهت تدوین و ارسال روزشمار پیامکی محرم تقدیر شد

لازم به ذکر است این مراسم در سالن عطر یاس شهرداری باقرشهر با حضور امام جمعه ،شهردار باقرشهر،بخشدار کهریزک و سایر مسئولین شهری برگزار شد

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.