آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

«همدلی با مادر» در شب وفات حضرت خدیجه (س)

 کم‌‌کم غروب آفتاب نهم رمضان، آسمان را روبه سیاهی برد و صدای ملکوتی اذان مغرب در آسمان طنین‌انداز شد.

پرسنل فرهنگ‌سرا در غرفه‌ها و در سمت استیج با اینکه وقت افطار بود در حال مرتب‌سازی صندلی‌ها و ایستگاه‌ها بودند تا برنامه هرچه بهتر برگزار شود. دیدن لبخند رضایت مخاطبان از برنامه برای تمام پرسنل فرهنگ‌سرا کافی بود تا خستگی این شب‌ها را به در کنند.

خانواده‌ها دست در دست فرزندان خود به این برنامه آمده بودند و در گوشه و کنار از برنامه شب‌های قبل صحبت می‌کردند و مادران ناراحت از این‌که چرا دیرتر به این برنامه آمده بودند.

در این بین سری به غرفه‌های کتاب مستقر در نمایشگاه ویژه برنامه «ماه 20» می‌زنیم.

مجموعه کتاب‌های انتشارات آبرنگ در ایستگاه کتاب با 10 درصد تخفیف در حوزه کودکان و نوجوانان با 300 عنوان کتاب از این انتشارات برای عموم مخاطبان عرضه شد.

در غرفه کتاب و کتاب‌خوانی برای ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی به شیوه روزنامه‌خوانی به مطالعه کتب در حوطه مختلف و نیز توزیع محصولات فرهنگی مکتوب و عضوگیری برای کتابخانه‌های منطقه 20 با 100 درصد تخفیف صورت گرفت و نیز امکان عضویت عادی و ویژه برای مخاطبان علاقمند فراهم بود.

حدود یک ساعت پس از افطار برنامه، با تلاوت قرآن کریم توسط علی کاظمی آغاز شد.

سپس گروه هنری حنانه به‌عنوان نخستین برنامه صحنه به اجرای برنامه پرداختند. این گروه نمایش هنری را ویژه وفات حضرت خدیجه (س) اجرا کردند که حال و هوای برنامه متفاوت‌تر از شب‌های گذشته شد.

حضرت خدیجه (س) همسر پیامبر (ص) نخستین بانویی است که به پیام آسمانی‌اش پاسخ مثبت داد و در کنار رسول خدا (ص) با همه‏ توانایی که داشت در مقابل مشکلات ایستاد و مقاومت کرد و ثروت سرشار خود را برای اسلام در طبق اخلاص گذاشت. وی در سال دهم بعثت و اندکی پس از وفات حضرت ابوطالب (ع) در گذشت.

پخش کلیپ تصویری «روی ماه خدا را ببوس» مقدمه‌ای برای حضور حجت‌الاسلام محمود صنیعی، کارشناس مذهبی برنامه بود.

وی با اشاره به زندگی حضرت محمد (ص) و حضرت خدیجه (س) بیان کرد: پیامبر خدا حضرت خدیجه (س) را بسیار دوست داشت و دیگر زنان پیامبر (ص) نسبت به ایشان حسادت می‌کردند و احادیث مختلفی را برای این بانوی بزرگوار می‌گفتند.

حجت‌الاسلام صنیعی در ارتباط با حضرت محمد (ص) یادآور شد: پیامبر (ص) از خداوند خواسته تا در جنت نیز با حضرت خدیجه (س)  محشور شوند. و جوانان باید از رفتار پیامبر (ص) در زندگی خود بهره‌مند شوند.

پس از این‌که سخنان حجت‌الاسلام صنیعی به پایان رسید قرعه کشی در بین 9 نفر از بانوانی که نامشان خدیجه بود برپا و از بین این بانوان پنج نفر به قید قرعه جوایزی را دریافت کردند.

لحظات پایانی برنامه فرا می‌رسد و شاعر جوان سیامک رجاور اشعار خود را در ارتباط با اهل بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام و نیز در سوگ مادر حضرت خدیجه (س) برای مخاطبان دکلمه کرد و نظر همه را به خود جلب کرد.

اجرای سرود ملی «ای ایران» توسط فرزین بابایی حسن ختام برنامه بود که همه شهروندان به احترام این سرود و ایران از جا برخاستند.

به گزارش فارس، ویژه برنامه «ماه 20» در شب‌های ماه مبارک رمضان در دو بخش نمایشگاه و برنامه‌های صحنه با حضور قاریان ممتاز قرآن کریم، کارشناسان مذهبی، مداحان و هنرمندان برگزار و هر روز علاوه بر ارایه برنامه‌های ویژه در غرفه‌ها برنامه‌های متفاوت و متنوع به شهروندان منطقه ارائه می‌شود.

ویژه برنامه «ماه 20» هر شب از ساعت 21 تا 24 به نشانی شهرری، میدان نماز، فرهنگسرای ولاء برگزار می‌شود.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.