آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

هنرمند اهل ری: سفالگری هنری برگرفته از دل طبیعت است

سفالگر اهل ری گفت: رشته های مختلفی را در زمینه هنری تجربه کرده ام ولی تنها سفالگری است که بطور مستقیم ازآب و خاک و دل طبیعت برگرفته شده است.

هاجربابایی 24 ساله ساکن محله سیزده آبان : از کودکی به سفالگری علاقه وافری داشتم و زمانی که پا در سن 14 سالگی نهادم به تشویق خانواده برای آموزش و یادگیری این هنر وارد کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شدم و از آن موقع آموختن رشته سفالگری را بطور رسمی شروع کردم.

وی افزود: پس از آشنایی با زندگینامه استاد محمد مهری سفالگر اهل همدان، تصمیم گرفتم در کلاس های آموزشی آن استاد فرهیخته که در محل فرهنگسرای بهمن واقع در منطقه 16 برپا شده بود ، حضور یابم.

بابایی ادامه داد: شدت علاقه ام به رشته سفالگری به حدی بود که در سال 89 با وجود قبولی در رشته گرافیک یکی از دانشگاه های دولتی، از تحصیل در این رشته انصراف و مشغول به کار آموزش هنرسفال به کودکان زیرهفت سال شدم.

وی ادامه داد: پس از چندسالی که در خدمت استاد مهری بودم احساس کردم کاری را که با عشق وعلاقه برایش وقت می گذارم می توان به دیگران نیز آموزش داد و از این رو از سال 90 و برای نخستین بار کار تدریس و آموزش سفالگری را در کلاس های دوره ای و برای مدت 60 ساعت در سرای محله شهید غیوری شهر ری شروع کرده و تا به امروز درکلاس های سفالگری سراهای محله مشغول آموزش به دوست داران این هنر می باشم.

این هنرمند، افزود: پدر و مادرم هیچگاه من را از ادامه راهی که دوست داشتم دلسرد نکردند وهمواره حامی من بوده و اکنون که شاهد موفقیت های من می باشند خیلی راضی هستند.

بابایی با بیان اینکه آرزوی برپایی یک کارگاه شخصی برای خود را دارم، افزود: در این مسیر ایده های خلاقانه بسیاری در سر دارم که تا همه آنها را عملی نکنم آرام نخواهم شد.

وی با بیان اینکه در سال 91 نخستین حضور هنری خود را در نمایشگاه هنرهای دستی در فرهنگسرای بهمن تجربه کرد، گفت: نمایشگاه ها یکی از ارکان اصلی رشد و تعالی هنرمندان است.

بابایی افزود: تاکنون در چندین نمایشگاه گروهی و انفرادی توانسته ام آثار خود را در معرض دید علاقه مندان به این هنر قرار دهم.

این هنرمند سفالگر تصریح کرد: یکی دیگر از محاسن این نمایشگاهها علاوه بر معرفی آثار هنرمندان، در ترغیب و تشویق علاقه مندان به جذب در رشته های مختلف هنری بسیار موثر خواهد بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.