آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

هوای شهرری برای هشتمین روز متوالی ناسالم

 به گزارش راگانیوز ، محمد رستگاری گفت: شاخص کیفیت هوای پایتخت در هشتمین روز، ناسالم برای گروه های حساس قرار دارد و شاخص کیفیت هوا عدد ۱۰۷ را نشان می دهد.

وی با اشاره به وزش بادی که از شب گذشته در پایتخت به صورت نامحسوس می وزد گفت: متأسفانه وزش باد شب گذشته شاخص کیفیت هوای پایتخت را کاهش نداد بلکه در برخی از ایستگاه ها شاخص ذرات کمتر از ۱۰ میکرون افزایش یافته و این نشان دهنده پدیده گرد و غبار در برخی مناطق پایتخت است و در حال حاضر ما هم شاهد ذرات معلق آلودگی هوا هستیم و هم ذرات گرد وغبار را تجربه می کنیم.

معاون پایش و نظارت اداره کل محیط زیست استان تهران با اشاره به منشأ این آلودگی تصریح کرد: منشأ پدیده گرد و غبار در پایتخت محلی است و از جنوب تهران به پایتخت وارد شده است و بیشترین ایستگاه هایی که در این مناصق مستقر است شاخص هایشان نسبت به دیگر مناطق افزایش دارد.

رستگاری با اشاره به آلوده ترین مناطق پایتخت ادامه داد: فرمانداری شهر ری با شاخص ۱۶۸، پارک قائم (عج) منطقه ۱۸ با شاخص ۱۴۳، پارک سلامت منطقه ۱۷ با شاخص ۱۴۱، شریف منطقه ۲ با شاخص ۱۳۴، شهرداری منطقه ۲۱ با شاخص ۱۳۱، شهرری منطقه ۲۰ با شاخص ۱۲۵ و پارک رازی منطقه ۱۱ و شادآباد منطقه ۱۸ با شاخص ۱۲۰ به ترتیب آلوده ترین مناطق پایتخت هستند.

وی خاطر نشان کرد: از بیماران قلبی، ریوی، سالمندان و کودکان درخواست می شود از تردد غیرضروری در سطح شهر خودداری و شهروندان هم از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند.

خبرگزاری صداوسیما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.