آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

هوا و زمین دو عامل مهم حیاتی و غیرقابل جایگزین هستند

راگانیوز شهرری- رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ری گفت: هوایی که آن را تنفس و زمینی را که بر روی آن قدم می گذاریم دو عامل مهم حیاتی برای بقای بشر است که از سوی خداوند به ودیعه گذاشته شده و به هیچوجه جایگزینی برای آن نخواهیم یافت.

 

ˈمحسن شوکتیˈ روز چهارشنبه و در آستانه روز ملی هوای پاک، در گفت وگو با ایرنا با بیان این که هفته هوای پاک از 28 دی ماه جاری و با شعار ˈبرای هوای پاک منتظر باران نباشیمˈ آغاز خواهد شد، افزود: وظیفه تمامی مسوولین نظارتی و اجرایی است که در جهت پاک نگه داشتن این دو منبع مهم حیاتی کوشا و از هیچگونه تلاشی در این خصوص دریغ نکنند.

وی با بیان اینکه مهمترین وظیفه محیط زیست کنترل منابع آلاینده است، افزود: مردم نیز به عنوان کسانی که حق زیستن در این کره خاکی را دارند بایستی با استفاده بهینه و مناسب از منابع محدود که در اختیارشان است در حفظ محیطی که در آن زندگی می کنند، تلاش کنند.

شوکتی با تاکید بر اینکه مردم با استفاده بهینه از انرژی سوخت و برق می توانند گامی موثر در جهت کاهش آلودگی بر دارند، اظهار داشت: اگر بنا به ضرورت از انرژی استفاده شود در آنصورت هم از آلودگی هوا کاسته و هم در مصرف منابع موجود تا حد قابل توجهی صرفه جویی خواهد شد.

وی ادامه داد: بطور مثال تنظیم به موقع موتور خودروها و معاینه فنی دوره ای و یا پیش از موعد منجر به بهینه سوزی سوخت می شود که می تواند در کاهش آلودگی تا حد بسیار زیادی موثر است.

شوکتی به کلیه کارگاه های غیر مجاز ذوب سرب، استخوان سوزی و زغال گیری و غیره که موجبات تشدید آلودگی هوا را فراهم می کنند، هشدار داد: این مساله در واقع بی احترامی به حق زیستن مردم است و اداره حفاظت محیط زیست شهرستان با هرگونه فعالیت از این نوع به شدت برخورد قانونی خواهد کرد.

رییس حفاظت محیط زیست شهرستان ری همچنین از اقدام به موقع روز گذشته ماموران این اداره در اطفای حریق ضایعات لاستیک و زباله که از سوی چند تن از افراد سود جو در انتهای شهرک صنعتی خاوران صورت گرفته بود، خبر داد.

وی در ادامه افزود: بصدا در آمدن زنگ هوای پاک در مدارس، آموزش در مدارس جهت آگاه سازی دانش آموزان، نصب بنر با مضامین زیست محیطی در سطح شهر از جمله برنامه هایی است که برای هفته هوای پاک در نظر گرفته شده است.

شوکتی همچنین تشکیل ستاد هوای پاک با عضویت دستگاههای ذیربط ، درخواست انجام تست معاینه فنی خودروها و سرویس های ایاب و ذهاب کارکنان دستگاههای دولتی و بازدید از برخی از واحدهای صنعتی وخدماتی و شرکت در نماز جمعه را از دیگر برنامه های این اداره در هفته هوای پاک ذکر کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.