آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

هیئت انصارالحسین شهرری؛ محفل دیروز رزمندگان محل تجمع امروز بسیجیان

خبرگزاری فارس: هیئت انصارالحسین شهرری؛ محفل دیروز رزمندگان محل تجمع امروز بسیجیان

به گزارش راگا نیوز به نقل از فارس، همزمان با اربعین حسینی نمایشگاه نگار گذر «صد سال هیئت شهرری به روایت تصویر» ‌به‌همت فرهنگسرای ولاء بر‌گزار می‌شود، به همین منظورخبرگزاری فارس در جنوب استان تهران با مسئولان، پیرغلامان و فعالان هیئت‌های با سابقه شهرری به گفت‌و‌گو ‌نشست و مطلبی که با هم می‌خوانیم حاصل گفت‌وگو با مداح و عضو هیئت انصارالحسین مسجد حضرت ابراهیم خلیل الله (ع) است.

مجتبی دانش در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی فارس در جنوب استان تهران اظهار داشت: برگزاری این نمایشگاه بسیار خوب است و جوانان را با خاطرات گذشته به‌ویژه قشر مذهبی آشنا می‌کند و فعالیت‌های مذهبی هیئت‌های مختلف را نشان می‌دهد.

مداح هیئت انصارالحسین (ع) مسجد حضرت ابراهیم خلیل‌الله (ع) با اشاره به نگار گذر «صد سال هیئت شهرری به روایت تصویر» گفت: برگزاری این نمایشگاه‌ها می‌تواند فرهنگ سازی بکند و جوانان ما می‌توانند از آن بهره‌برداری بکنند.

وی در ارتباط با نمایشگاه نگار گذر «صد سال هیئت شهرری به روایت تصویر» که از تاریخ 30 آذر ماه به‌مدت 10 روز در نگارخانه شیخ صدوق (ره) برگزار می‌شود، ذکر کرد: آشناسازی نسل امروزی با نحوه عزاداری قدیمی بسیار کار خوبی است.

عضو هیئت انصارالحسین (ع) مسجد حضرت ابراهیم خلیل‌الله (ع) در ادامه در خصوص فعالیت‌های این هیئت گفت: هیئت انصار الحسین (ع)  در سال 1364  (ه . ش) در مسجد حضرت ابراهیم خلیل الله (ع) با همکاری تعدادی از بسیجیان و رزمندگان زمان جنگ تاسیس شد.

وی با یادآوری نخستین تجمعات معنوی اعضای این هیئت گفت: اعضای اصلی این هیئت در حدود 50 نفر بودند این هیئت در محرم‌ها داخل مسجد مراسم‌های عزاداری را اجرا می‌کند و در طی سال در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در منزل اعضای هیئت مراسم‌هایی را برگزار می‌کند.

دانش در ارتباط با فعالیت‌های این هیئت بیان کرد: بیشتر اعضای هیئت بسیجی هستند و فعالیت‌های آنها در پایگاه است و این هیئت در هر سال یادواره شهدا را برگزار می‌کند که شش نفر از این شهدا از اعضای هیئت و بقیه آنها شهدای محله هستند و در مناسبت‌های خاص شهادت‌ها، اعیاد و دهه محرم نیز برنامه‌هایی را در مسجد و هیئت حسین ابن علی (ع) برگزار می‌کنیم.

وی با اشاره به اهداف برگزاری مناسک مذهبی این هیئت ذکر کرد: حفظ اسلام و پیروی از امام حسین (ع) از اهداف برگزاری مراسم‌های مذهبی است.

مداح هیئت انصار الحسین (ع) با اشاره به نحوه تشکیل این هیئت بیان کرد: این هیئت در زمان جنگ تاسیس شد و بسیجیان تصمیم گرفتیم که یک هیئت در پایگاه بسیج مسجد حضرت ابراهیم خلیل الله (ع) تشکیل بدهیم تا رزمندگان وقتی از جنگ باز می‌گردند مکانی برای تجمع داشته باشند.

وی با اشاره به قیام امام حسین (ع) و روز عاشورا تصریح کرد: هر یک از ائمه ما وظایفی را برای حفظ اسلام بر عهده داشتند که امام علی (ع) با صبر خود، امام حسن (ع) با صلح خود و امام حسین (ع) با جنگیدن و به شهادت رسیدن خود و نزدیکانشان راه اسلام را زنده نگه داشتند.

دانش در ارتباط با این‌که آیا تا به حال رنگ و بویی از عاشورا باقی مانده یا نه ذکر کرد: وجود سبک‌های جدید در مداحی و … باعث شده است که حال و هوای عاشورا کم رنگ‌تر بشود و انجام این کارها شایسته امام حسین (ع) نیست و عزاداری باید به گونه‌ای باشد که شخص از حد و مرز عاشورا دور نماند و نباید با این مسائل خود را از حاشیه‌های عاشورا دور کند.

وی در ارتباط با مسجد ابراهیم خلیل الله (ع) تصریح کرد: این مسجد در سال 1344 توسط چند تن ار اهالی محل تشکیل شد و بعد از انقلاب اسلامی پایگاه بسیج نیز در این مسجد راه‌اندازی شد.

مداح هیئت انصارالحسین (ع) در پایان با ابراز خشنودی از برگزاری نمایشگاه نگار گذر «صد سال هیئت شهرری به روایت تصویر» در نگار خانه شیخ صدوق (ره) تاکید کرد: این نمایشگاه‌ها باید در طول سال برگزار شود و فقط مختص یک زمان نباشد تا یک فرهنگ‌سازی خوب در جامعه شود.

دوستداران اهل بیت علیهم‌السلام می‌توانند جهت بازدید از نمایشگاه نگار گذر «صد سال هیئت شهرری به روایت تصویر» از تاریخ 30 آذر ماه تا دهم دی ماه به مجتمع فرهنگی ـ هنری شیخ صدوق (ره) واقع در شهرری، فلکه اول دولت‌آباد، جنب بوستان مهران مراجعه کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.