آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

ورزش و جوانان شهرستان ری نیازمند توجه و حمایت است

مصطفی نکولعل آزاد روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه بودجه اداره ورزش و جوانان شهرستان ری تقریبا صفر بوده است افزود: درآمد این اداره فقط از راه دریافت اجاره سالن های ورزشی این شهرستان تامین می شود که بخش زیادی از آن نیز صرف بودجه های جاری و پرداخت حقوق کارمندان این اداره می شود و بودجه عمرانی آن صفر است.
وی با بیان اینکه تلاش کردیم با صرفه جویی و استفاده از ظرفیت خیرین نیک اندیش چرخ ورزش شهرستان ری را بچرخانیم افزود: یکی از خیرین در دولت آباد سالن کشتی می سازد و یک شرکت صنعتی نیز یک میلیارد تومان برای ورزش شهرستان ری سرمایه گذاری کرده است.
لعل آزاد گفت: کمک های ناچیزی نیز از سوی نهادهایی مثل شورای شهر بخش ها برای کمک به توسعه ورزش به هیات های ورزشی و دفاتر نمایندگی این اداره در باقرشهر، کهریزک و حسن آباد شده است اما واقعا نیازهای فراوان را رفع نکرده است.
وی با بیان اینکه فرماندار ویژه شهرستان ری حمایت معنوی از ورزش شهرستان می کند افزود: فرماندار تاکنون 300 میلیون تومان به تعمیرات استخر طالقانی کمک کرده است و قول کمک به ساخت مجموعه ورزشی قیامدشت را نیز داده است.
**شهرستان ری به تنهایی 5 مدال از 15 مدال المپیک را کسب کرده است
لعل آزاد با بیان اینکه شهرستان ری جایگاه ویژه ای در ورزش کشور دارد و باید مورد توجه ویژه باشد گفت: از 15 مدال کسب شده مسابقات مهم و معتبر المپیک، استان مازندران با دهها شهرستان 5 مدال، سایر استان ها و شهرهای کشور 5 مدال و شهرری به تنهایی 5 مدال را کسب کرده است که نشان از وجود استعدادهای فراوان و ظرفیت های مناسب در این شهرستان دارد.
وی افزود: شهرستان ری شهر طلایی کشور در المپیک است و باید متوجه بود که ورزش چه شهرستانی را مدیریت می کنیم و برای آن سرمایه گذاری کنیم.
لعل آزاد با بیان اینکه شهرستان ری گستره زیادی را شامل می شود که از خاوران آغاز و تا حسن آباد ادامه می یابد افزود: 5 دفتر نمایندگی ورزش و جوانان شهرستان ری در حسن آباد، کهریزک، باقرشهر، قلعه نو و خاوران نیازمند توجه و حمایت هستند.
**جذب اسپانسر یکی از راه های حل مشکلات بودجه ورزش شهرستان است
نکولعل آزاد با بیان اینکه شورای ورزش شهرستان ری هر 5 ماه یکبار به ریاست فرماندار تشکیل جلسه می دهد افزود: یکی از سیاست های جدی که در این جلسات دنبال می شود جذب اسپانسر است که البته این مقوله نیز مشکلات و موانع خاص خود را دارد.
وی با بیان اینکه شهرستان ری در مسابقات شهرستان های استان تهران که در 33 رشته ویژه آقایان و 29 رشته ویژه بانوان برگزار شد برترین شهرستان شد افزود: شهرستان ری در همه رشته های ورزشی ظرفیت شرکت و حضور قدرتمندانه و افتخارآمیز را دارد اما بخاطر نبود اسپانسر نمی توانیم شرکت کنیم.
نکولعل آزاد گفت: شهرستان ری شهری صنعتی است و حدود 10 هزار شرکت صنعتی در این بخش تهران مشغول به فعالیت هستند که پالایشگاه نفت تهران یکی از مهمترین آنها است و حداقل انتظار از آنان این است که سرمایه گذاری رده های پایه خود را در اینجا انجام دهند.
وی ادامه داد: اگر شرکت های بزرگی که در این منطقه فعالیت می کنند به داد ورزش شهرری برسند آن را نجات می دهند و افتخار آن نصیب کشور و موجب اعتلای نام آن می شود.
** تیم نفت تهران از شور و شوق جوانان شهرری استفاده کند
نکولعل آزاد گفت: تیم نفت تهران می تواند از ظرفیت و استعدادهای شهرستان ری در رشته های مختلف از جمله فوتبال، کشتی، وزنه برداری و بسکتبال برای فعالیت ورزشی استفاده کند و حتی اعلام می کنم که بازی های این تیم به جز بازی با استقلال و پرسپلیس می تواند در ورزشگاه باقرشهر برگزار شود.
وی ادامه داد: این اقدام به نفع تیم نفت هم هست چرا که بسیاری از جوانان پرشور، مشتاق و انبوه شهرستان ری حامی و طرفدار این تیم شده و با حضور در ورزشگاه به تشویق این تیم می پردازند و اطمینان می دهم که اگر تیم نفت در شهرری باشد 10 هزار تماشاچی ثابت خواهد داشت اما اگر به ورزشگاه آزادی و یا تختی برود هیچ کس برای تماشای بازی این تیم نمی رود.
نکولعل آزاد گفت: از فرماندار به عنوان مدیر ارشد شهرستان انتظار داریم که از قدرت اجرایی خود استفاده کرده و بعضی از شرکت های صنعتی را ملزم کنند که به ورزش شهرستان کمک کنند و سرمایه گذاری های ورزشی خود را در این شهرستان انجام دهند.
**قهرمانان ورزشی عضو شورای شهر، شهرری را فراموش نکنند
نکولعل آزاد با اشاره به افتخار آفرینی ورزشکارانی از جمله علیرضا دبیر و هادی ساعی که هم اکنون عضو شورای شهر تهران هستند افزود: این افراد از بچه های شهرری بودند و سختی هایی که ورزشکاران این شهرستان دارند با تمام گوشت و پوست خود لمس کرده اند و خوب می دانند که سرمایه گذاری در این منطقه چه نتایج درخشانی خواهد داشت.
وی با بیان اینکه انتظار داریم این قهرمانان توجه بیشتری به ورزش و نیازهای شهرستان ری داشته باشند و از اختیارات و امکانات خود استفاده کنند افزود: البته تفاهم نامه 200 میلیون تومانی برای ارتقای ورزش شهرری با حمایت دبیر امضا شده است اما نیاز شهرری خیلی بیشتر از این است.
**سرمایه گذاران نگران و بلاتکلیف هستند
وی با اشاره به حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی برای ارتقای زیرساخت های ورزشی شهرستان ری گفت: به رغم تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر فعال سازی اصل 44 هنوز سازوکار جذب بخش خصوصی آماده نشده است و باید آیین نامه و شرایط سرمایه گذاری در بخش ورزش بخوبی و وضوح تبیین شود.
نکولعل آزاد گفت: بسیاری از سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در بخش ورزش و جوانان مراجعه می کنند اما چون دستورالعملی نداریم نمی توانیم مسیر سرمایه گذاری آنان را مشخص و برای آنان روشن کنیم و در نتیجه به تفاهم نمی رسیم چرا که سرمایه گذار بخش خصوصی در کنار واگذاری سرمایه، منافع خود را مدنظر دارد.
**سرانه ورزشی وضعیت خوبی دارد
نکولعل آزاد با بیان اینکه سرانه ورزشی در شهرستان ری 62 سانتیمتر مربع است گفت: سرانه ورزشی شهرستان ری اگر چه با استاندارد که یک متر مربع است فاصله دارد اما نسبت به تهران که 35 سانتیمتر مربع است وضعیت خوبی دارد و اگر بتوانیم از بخش خصوصی استفاده کنیم این سرانه تا 5 سال آینده به یک متر مربع می رسد.
وی گفت: مجموعه اماکن ورزشی شهرستان ری با احتساب اماکن متعلق به آموزش و پرورش، شهرداری، نهادهای دیگر و بخش خصوصی، 206 واحد است که سرانه ورزشی 62 سانتیمتری با احتساب این اماکن تعیین شده است.
**سفر رییس جمهور به شهرری فرصتی برای رشد ورزش این منطقه است
نکو لعل آزاد با اشاره به سفر آینده رییس جمهور به شهرری گفت: با عنایتی که رییس جمهور به شهرری دارند امیدواریم که نیازهای انباشته شده این شهرستان رفع شود.
وی ابراز امیدواری کرد که با حضور رییس جمهور در شهرری، 30 میلیارد تومان طرح ورزشی در شهرری تعریف و تصویب شود.
نکولعل آزاد گفت: از فرمانداری شهرری نیز می خواهیم که کفه ورزش را در بخش طرح های عمرانی و بخش های ورزشی سنگین کند.
** برای ترویج ورزش همگانی با آموزش و پرورش و شهرداری همکاری می کنیم
نکولعل آزاد با اشاره به اهمیت ورزش در حفظ سلامت افراد جامعه افزود: همواره پیشگیری بر درمان بیماری اولویت دارد اما متاسفانه سرمایه گذاری در حوزه ورزش های همگانی و عمومی کم است.
وی گفت:تلاش می کنیم با کمک گرفتن از شهرداری ها، آموزش و پرورش و بخش خصوصی ورزش همگانی را گسترش دهیم.
** برای جوانان کاری نکردیم
نکولعل آزاد با بیان اینکه بخش جوانان اداره ورزش و جوانان شهرری اقدام موثری انجام نداده است افزود: البته در بخش جوانان مشکلات ساختاری وجود دارد و به طور کلی در سطح کشور در این زمینه ضعف وجود دارد چرا که شرح وظایف وزارت ورزش و جوانان در حوزه جوانان پس از اجرای طرح ادغام مشخص نشده است.
وی گفت: در بخش جوانان فقط موفق به برگزاری یک همایش کوچک آموزشی ازدواج شدیم ضمن اینکه کارگاه های توانمند سازی برای مربیان، والدین و زوج های جوان با همکاری بهزیستی و آموزش و پرورش برگزار کردیم.
نکولعل آزاد با بیان اینکه بودجه ای برای پرداختن به امر جوانان وجود ندارد افزود: دولت و مجلس باید بعد از رفع تحریم ها و باز شدن دست دولت فکری جدی برای ورزش و جوانان بکنند.ک/4
6139

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.