آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

وزير بهداشت : 50 درصد ايرانيان چاق هستند

به گزارش راگانیوز،  دکتر سیدحسن هاشمی در دومین روز هفته سلامت در مراسم افتتاح پایگاه تغذیه سالم که با حضور معاون بهداشت ، مدیرکل منطقه مدیترانه شرقی ، نماینده سازمان جهانی بهداشت در ایران و مسئولان آموزش و پرورش در مدرسه دخترانه راضیه حسینی شکرایی در شهرری برگزار شد افزود: با توجه به شعار سازمان جهانی بهداشت که ایمنی غذا از مزرعه تا سفره نامگذاری شده است ، غذا بخش عمده‌ای از سلامت جسمی ، آشامیدن و خوردن را تضمین می‌کند بنابراین با مصرف غذای سالم ، مردم سالم‌تر می شوند و هزینه‌های بخش سلامت کمتر و در نتیجه کشور آبادتر خواهد شد.

وی در دومین روز هفته سلامت به یکی از مدارس دخترانه تهران در شهرری با حضور در جمع دانش‌آموزان این مدرسه با زبانی ساده و صمیمانه ، توصیه‌های بهداشتی و تغذیه‌ای به آنان کرد.
دکتر هاشمی خطاب به دانش آموزان گفت: آموزش و پرورش ظرفیت مناسبی برای رفتارسازی نسل امروز و فردا در خانواده‌ها دارد بنابراین به دانش آموزان توصیه می کنم اگر در خانه و حتی در فامیل کسی سیگار و قلیان می کشد یا نمک ، شکر و روغن بیش از اندازه مصرف می‌کند ، شما سفیران سلامت به آنها محترمانه تذکر دهید.
دکتر هاشمی با اشاره به وجود حدود 12.5 میلیون دانش آموز در کشور افزود: این ظرفیت دانش آموزی می تواند منشاء تغییرات ارزشمندی در حوزه بهداشت کشور باشد.
یکم تا هفتم اردیبهشت ، هفته سلامت نامگذاری شده است.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.