آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

وزیر بهداشت :استفاده از توان بخش خصوصی برای حل مشکل سلامت کشور

به گزارش راگانیوز ، پیش از ظهر امروز سید حسن قاضی زاده هاشمی در حاشیه بازدید از بیمارستان فیروزآبادی شهرری در جمع خبرنگاران با اشاره به کمبود تخت بیمارستانی در این شهرستان اظهار داشت: شهرستان ری با کمبود بیش از دو هزار تخت بیمارستانی مواجه است.

وزیر بهداشت و درمان افزود: در حومه شهر تهران بیش از پنج هزار تخت بیمارستانی نیاز است که وزارت بهداشت و درمان تلاش دارد تخت های بیمارستان را افزایش و توسعه دهد.وی ادامه داد: یکی از دغدغه های جدی دولت، خدمت رسانی مطلوب و مناسب در حوزه بهداشت  و درمان است که در این زمینه مشکلات متعددی نظیر کمبود مراکز درمانی و تخت های بیمارستانی و کمبود پرستار وجود دارد.

این مسئول با اشاره به این نکته که باید برای حل مشکلات موجود در بخش درمان و بهداشت از توان بخش خصوصی استفاده کرد گفت: امروز با استفاده از توان بخش خصوصی و ظرفیت خیرین می توان مشکلات بخش سلامت کشور را کاهش داد.

قاضی زاده هاشمی عنوان کرد: امروز باید مانند کشورهای دیگر دنیا زمینه مشارکت بخش خصوصی در بهداشت و سلامت فراهم شود و تسهیلاتی نظیر در اختیار قرار دادن زمین و تضمین خرید خدمت با سود منطقی را به آنان ارائه کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به مشکلات موجود در بیمارستان فیروزآبادی و هفتم تیر اشاره کرد و بیان داشت: بیمارستان فیروزآبادی و شهدای هفتم تیر نیاز به بازسازی دارند و باید برای این موضوع نیز از توان بخش خصوصی کمک گرفت.

این مسئول با تأکید بر اینکه بیمارستان فیروزآبادی با ۹۰ سال قدمت به خدمت رسانی مطلوب به شهروندان و بیماران می پردازد، یادآور شد: البته مشکلات مربوط به کمبود تخت های بیمارستانی و اورژانس در بیمارستان فیروزآبادی بیش از بیمارستان هفتم تیر است.

وزیر بهداشت گفت: بر اساس تصمیم گیری های به عمل آمده و در راستای خدمت رسانی مطلوب تر به مردم، مرکز سی تی اسکن بیمارستان فیروزآبادی هر چه سریعتر راه اندازی خواهد شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.