آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

وضعیت درمانی شهرری تفاوت زیادی با استانداردهای کشوری دارد

به گزارش راگانیوز ؛ فاطمه تاجیک مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی آفتاب ری، با بیان اینکه در شهرری دو بیمارستان فعال داریم، اظهار داشت: بیمارستان‌های شهدای هفتم تیر و آیت الله فیروزآبادی در مجموع حدود هفتصد تخت فعال دارند.

وی با بیان اینکه در شهرری کمبود تخت داریم، گفت: با توجه به جمعیت یک میلیون نفری ری، تعداد هفتصد تخت بسیار کم است و بیمارستان خیریه نیز حدود 30 تخت فعال دارد که پاسخگو نیست و برای رسیدن به استانداردهای کشوری فاصله داریم.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری بیان کرد: در محوطه بیمارستان فیروزآبادی بخش 350 تختی در حال ساخت است که هزینه آن از محل اعتبارات طرح تحول سلامت تامین شده است. پس از تکمیل و بهره برداری این بخش ظرفیت تخت های بیمارستانی شهرستان افزایش پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه وضعیت درمانی ما تفاوت زیادی با استانداردهای کشوری دارد، ادامه داد: همچنین کلینیک تخصصی و فوق تخصصی در بیمارستان فیروزآبادی راه‌اندازی شده است که کار تشخیص و درمان را به صورت سرپایی انجام می‌دهد. جای چنین مرکزی واقعا خالی بود زیرا فضای قبلی بیمارستان پاسخگوی ارباب رجوع نبود.

مراکز بهداشت شهرستان ری طبق استانداردها تکمیل است 

تاجیک درخصوص خانه های بهداشت شهرستان ری، تصریح کرد: احداث خانه بهداشت در روستاها بر طبق استانداردهای وزارت بهداشت است که جمعیت روستا، فاصله از نزدیکترین مرکز سلامت، نقطه جغرافیایی، قرار گرفتن در مسیر تردد و … از مواردی هستند که برای احداث این مراکز درنظر گرفته می‌شوند.

وی در تکمیل این مطلب افزود: بر اساس این استانداردها، دو سال پیش کل شهرستان ری را بازنگری کردیم و به این نتیجه رسیدیم که باید سه خانه بهداشت اضافه شود و با پیگیری‌های لازم این کار انجام گرفت و اکنون طبق این استانداردها خانه های بهداشت شهرستان ری تکمیل است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری در خصوص آموزش‌های پیشگیری بهداشتی گفت: پیشگیری یعنی اینکه مانع از بیماری بشویم یا اگر مردم بیمار شدند زود تشخیص داده شود و بعد از تشخیص عارضه‌ای در آن پیدا نشود.

تاجیک با بیان اینکه این سطوح پیشگیری در کل پایگاه‌های سلامت آموزش داده می‌شود، اضافه کرد: جمعیت 30سال به بالا را ارجاع می‌دهیم برای آزمایش قند و چربی و برای میانسالان تست سرطان رایگان انجام می‌شود و همچنین مراقبت‌های دیگری که همه اینها در خانه بهداشت، پایگاه بهداشت و مرکز سلامت انجام می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به تاثیر آلودگی هوا بر سلامتی افراد، بیان کرد: آلودگی هوا در کل تهران وجود دارد اما موقعیت جغرافیایی شهرری، آلاینده‌های کارخانه‌ها، صنایع آلاینده، پالایشگاه و اتوبان‌ها موجب شده تا میزان آلودگی در شهرستان ری بالاتر برود و لذا مردم ری باید به توصیه‌های کمیته اضطرار توجه داشته باشند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری ادامه داد: زمانی که کیفیت هوا برای گروه‌های حساس ناسالم اعلام می‌شود، یعنی کسانی که بیماری‌های مزمن ریوی و قلبی دارند، بچه‌ها و افراد مسن از ترددهای غیرضروری خودداری کنند، سعی کنند در منزل بمانند و مایعاتی مثل شیر و میوه بیشتر مصرف کنند تا سمومی که وارد بدن شده است دفع شود.

راه دانا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.