آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

کارشناس مسئول سلامت روان، تابستان را بهترين زمان براي آموزش مهارت‌هاي زندگي به کودکان دانست

به گزارش روابط عمومي شبکه بهداشت و درمان شهرستان ري، وي با اشاره به اهميت آموزش مهارت‌هاي زندگي در سنين مختلف گفت: يکي از مشکلاتي که اين روزها با آن مواجه هستيم، ناتواني کودکان و نوجوانان در ساده‌ترين مسائل زندگي است.

دکتر غلامي ادامه داد: نسل جديد در مهارت‌هاي علمي و فني موفق هستند ولي در بسياري از کارهاي ساده زندگي مشکل‌دارند و با مهارت‌هاي لازم آشنا نيستند که اين امر مي‌تواند در آينده براي آنان و جامعه مشکل‌ساز شود.

کارشناس مسئول سلامت روان شبکه بهداشت افزود: تابستان فرصت خوبي براي آموزش به فرزندان است که خانواده‌ها بايد اين فرصت را مغتنم شمرده و با توجه به سن، به او آموزش دهند.

شريک کردن بچه‌ها در کارهاي خانه مانند آشپزي، نظافت، خريد، تعميرات و برنامه‌ريزي و مسئوليت دادن به او از مهم‌ترين اقداماتي است که مي‌تواند توسط خانواده‌ها انجام شود.

دکتر غلامي آشنا کردن بچه‌ها با محيط کار را يکي ديگر از اين راهکارها دانست و گفت: والدين مي‌توانند گاهي فرزندان خود را به محيط کار ببرند تا آنها از نزديک با سختي‌هاي کار آشنا شوند. همچنين مي‌توان در فرصت تابستان و با توجه به علايق کودکان مهارت‌هايي را نيز در محيط کار به آنان آموخت.

کارشناس شبکه بهداشت شهرستان ري در پايان تأکيد نمود که نبايد بچه‌ها را خيلي از مسير عادي زندگي دور کرد. آنان بايد با مشکلات و سختي‌ها آشنا شوند و مهارت‌هاي حل مسئله و تصميم‌گيري صحيح را از دوران کودکي بياموزند و تابستان فرصت خوبي براي اين آموزش‌هاست به شرطي که خانواده‌ها از آن غافل نشده و براي فرزندان خود وقت بگذارند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.