آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

کشت سبزی، صیفی و برنج در اراضی کشاورزی شهرری با آب فاضلاب ممنوع است

داریوش جوادی روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: تولید هرگونه سبزی و صیفی با آبهای فاضلاب به خاطر شیوع بیماری های متعدد به لحاظ بهداشتی و آلودگی هایی در محیط زیستی خطرآفرین بوده و ممنوع است.

وی گفت: باغدارانی که به دنبال تغییر الگوی تولید نهاده های کشاورزی در اراضی خود باشند، تمهیداتی از جمله تسهیلات بانکی و ارائه نهال صنوبر به لحاظ اینکه چوب صنعتی به شمار رفته و بازار بسیار خوبی برای فروش دارد، به آنان قرار داده می شود.

مدیراداره جهاد کشاورزی شهرستان ری همچنین درخصوص جلوگیری از کشت برنج در سطح شهرستان تصریح کرد: با توجه به اینکه در سطح اراضی کشاورزی استان تهران کشت هرگونه برنج ممنوع اعلام شده، از این رو به کلیه کشاورزان و باغدارانی که در زمینه کشت این محصول اقدام کنند هشدارداده و در صورت مشاهده طبق قانون با افراد خاطی برخورد خواهد شد.

وزیر جهاد کشاورزی چندی پیش درمورد ممنوعیت کشت برنج دراستان هایی غیر از شمال کشور اعلام کرد: باتوجه به محدودیت منابع آبی، کشت برنج در مناطق دیگر کشور به صلاح نیست و برای کمک به کشاورزان این مناطق باید کشت های جایگزین معرفی کنیم.

مجموع اراضی کشاورزی شهرستان ری حدود 70 هزار هکتار است که بدلیل محدودیت استفاده از منابع آبی بویژه درسالهای اخیر از این مقدار حدود 40هزار هکتار زیرکشت می رود.

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان ری گفت: شهرستان ری درسطح استان تهران در زمینه تولید سبزیجات و علوفه دامی مقام اول و در تولید گندم مقام دوم را داراست، چنانچه محدودیت استفاده از منابع آبی مرتفع شود، تولیدات کشاورزی شهرستان به مراتب بیشتر و تحقق امر اشتغال مولد درسطح شهرستان را در پی خواهد داشت.

جوادی افزود: جمعیت شاغل در بخش کشاورزی شهرستان ری بطورمستقیم و غیرمستقیم حدود 15 هزار نفر است و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ری دارای سه مرکز ترویج و خدمات در سطح شهرستان بوده ( قلعه نو – کهریزک – فشافویه ) و با تلاش مستمر و همه جانبه متخصصان و کارشناسان شاغل در بخش زراعت، با هدف بالا بردن میزان تولید محصولات زراعی از نظرکمی و کیفی و در مسیرخودکفایی در تولید منابع غذایی گام بر می دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.