آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

کوتاه شدن دست سودجویان از پارک جنگلی قرچک

 احمد فدائی پیش از ظهر شنبه در جمع خبرنگاران گفت: : در پی اجرای طرح کاداستر و تثبیت مالکیت دولت بر روی اراضی بوستان جنگلی شهرستان قرچک، دست سودجویان از این بوستان جنگلی ۳۵ هکتاری که دارای ارزشی حدود ۶۰۰ میلیارد تومان است کوتاه شد.

وی افزود: در سال های گذشته اراضی این بوستان بر اساس قوانین مربوطه به عنوان اراضی موات تشخیص داده می شود و اسناد مالکیت آن نیز باطل و برای احداث بوستان جنگلی در اختیار شهرداری قرچک قرار می گیرد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان های ورامین و قرچک در ادامه بیان داشت: پس از سال ها که از احداث این بوستان جنگلی می گذرد تعدادی از اشخاص حقیقی و حقوقی با هدف منفعت طلبی و سودجوئی به استناد اسناد باطله اقدام به طرح شکایت علیه شهرداری قرچک مبنی بر قلع و قمع درختان این بوستان و بازستادن اراضی آن و همچنین دریافت خسارت می کنند.

فدایی اضافه کرد: با توجه به این که منابع طبیعی متولی اراضی ملی و موات می باشد به موضوع ورود پیدا کرده و با استفاده از ظرفیت های قانونی و در راستای اجرای طرح کاداستر نسبت به صدور اسناد مالکیت تک برگی این اراضی به نام دولت اقدام می کند و بدین وسیله تثبیت مالکیت دولت بر روی اراضی این بوستان جنگلی قطعیت یافته و به کوتاه شدن دست سودجویان منجر شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.