آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

یاد و خاطره مرحوم شیخ رجبعلی خیاط در ابن بابویه گرامی داشته شد

به مناسبت پنجاه و سومین سالروز درگذشت مرحوم شیخ رجبعلی خیاط نکوگویان ، آیین بزرگداشت این عارف و عاشق اهل بیت شامگاه جمعه با حضور جمعی از شیفتگان فقه و عرفان اسلامی در جوار مزار وی در ابن بابویه(ره) شهر ری برگزار شد.

به گزارش راگانیوز به نقل از ایرنا ، در این مراسم پس از تلاوت آیاتی از قرآن کریم توسط یکی از قاریان ممتاز بین المللی ، خلاصه ای از زندگی سراسر عشق و معرفت شیخ رجبعلی توسط یکی از دوستداران آن مرحوم بیان شد.

حجت الاسلام سید احمد هاشمیان استاد حوزه و دانشگاه نیز در این آیین از مرحوم شیخ رجبعلی خیاط به عنوان یکی از بزرگان اخلاق و اسوه های ماندگار جهاد نفس نام برد.

وی افزود: انسان هایی که از ایمان و اخلاق و معرفت الهی سرشار هستند در این عالم موفق می شوند که بتوانند از عالم شهود به عالم غیب برسند و چیزهایی که در این عالم است همه اسرار، غیب و پنهان بوده و ما چیزی از این عالم نمی دانیم و از عالم شهود سر در نمی آوریم مگر اینکه مورد توجه حضرت حجت امام زمان (عج) قرار بگیریم.

استاد حوزه و دانشگاه اظهارداشت: برای رسیدن به غیب با علم و مظاهر دنیایی نمی توان به آن رسید بلکه جهاد نفس و سخت کوشی جز برای رضای خدا لازم است و نه برای رضایت مردم ، که همان شرک ورزی و دوزخ در انتظار انسان ها خواهد بود.

وی با بیان اینکه کسانی به عالم غیب می رسند که به نفس خود مسلط می شوند،افزود: بیش از 50 سال برای جلب رضایت خدا و قدمی جز برای رضایت حضرت حق برنداشتن، انسانی چون شیخ رجبعلی را می توان الگوی دنیایی و کسی که با نفس خود مبارزه کرد تا برای آخرت خویش ره توشه ای برداشته و برای همیشه ماندگار شود.

وی اشاره داشت: جوانان همانطور که به دنبال الگوپذیری از قهرمانان ورزشی و هنری می باشند ، بهترین و برترین راه برای شکست شیطان و پیروزی بر نفس الگوقرار دادن انسانهایی پاک همانند رجبعلی خیاط که با توجه به گذشت نیم قرن از وفات این مومن و حبیب خدا ولی آثار معنوی آن بر گوشه دل و جان مردم و دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) همچنان نقش می بندد.

حجت الاسلام هاشمیان گفت: حضور این همه جمعیت در کنار مزار پاک شیخ رجبعلی خیاط نشان از این دارد که خداوند مزد شیخ را بر کف دستش قرارداد و تا به امروز بسیار از فقها و عالمان چه آنانی که در قید حیاط هستند و یا اینکهبه رحمت خداوند رفته اند برصالح بودن این بنده پاک و مومن خدا اذعان داشته و بروح و روان آن صلوات می فرستند.

رجبعلی نکوگویان ، مشهور به شیخ رجبعلی خیاط از عارفان مشهور و نامی کشور در روز دهم شهریور ۱۳۴۰ هجری شمسی و در سن ۷۸ سالگی درگذشت.

او را از عارفان و اهل باطن دانسته اند و گفته شده که توانایی شناسایی باطن افراد را داشته است قبر شیخ رحبعلی خیاط در ابن بابویه شهر ری و در کنار آرامگاه ابوجعفر معروف و ملقب به شیخ صدوق ابن بابویه که در آرامگاهی به همین نام قرار دارد، واقع است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.