آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

۳۰ درصد شبکه آب روستایی شهرستان ری فرسوده است

به گزارش راگانیوز ، علی اکبر هراتی افزود: این شهرستان دارای ۸۰۰ کیلومتر خطوط انتقال آب روستایی است که ۱۲۰ کیلومتر آن فرسوده است.
وی با بیان اینکه سرانه مصرف آب در روستاهای ری برای هر نفر ۴۰۰ لیتر در شبانه روز است، عنوان کرد: این میزان از میانگین جهانی بیشتر است.
هراتی عنوان کرد: استخراج، تصفیه و انتقال هر لیتر آب شرب ۱۸ هزار ریال هزینه دارد، بنابراین با تغیر الگوی مصرف آب باید قدر این نعمت حیاتی را بیشتر دانست.
وی در ادامه از کشف ۴۰۰ فقره انشعاب غیر مجاز آب در روستاهای ری خبر داد و افزود: این تعداد انشعاب غیر مجاز از ابتدای امسال تاکنون شناسایی شده که برای ۲۰۰ مورد آن پرونده قضایی تشکیل شده است.
مدیر آب و فاضلاب روستایی شهرستان ری افزود: ۹۰ درصد آب شرب روستاهای ری از منابع زیرزمینی توسط ۵۰ حلقه چاه و همچنین ۲۰۰ لیتر در ثانیه نیز از سد ماملو تامین می شود که در مواقع حساس سال از آب این سد استفاده می شود.
وی در مورد کیفیت آب روستاها نیز عنوان کرد: شبکه بهداشت ری هر روز از آب روستاها نمونه برداری و آزمایش گندزدایی، کلرزنی و شیمیایی انجام می دهد.
هراتی اظهار داشت: در برخی از فصول سال آبیاری زمین های کشاورزی با آب های نامتعارف، آلودگی های نفتی زمین های بخش کهریزک و پمپاژ مداوم آب از منابع زیرزمینی و نبود زمان لازم برای ریکاوری چاه های آب موجب کاهش کیفیت آب می شود که باید در این زمینه چاره جویی شود.
آب و فاضلاب روستایی شهرستان ری در حال حاضر ۶۰ روستا با جمعیت ۳۵۰ هزار نفر با ۳۰ هزار مشترک مجاز خانگی، چندین نواحی صنعتی، ندامگاه و زندان تهران را تحت پوشش دارد.

ایرنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.