آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

۹۰ میلیارد تومان برای بازسازی آتشکده ری اختصاص یافت

امیر مصیب رحیم زاده  با بیان اینکه آتشکده ری از مناطق مهم برای جذب گردشگر در جنوب تهران محسوب می شود، اظهار داشت: این آتشکده از پتانسیل بالایی در زمینه تبدیل به قطب گردشگری و درآمدزایی برخوردار است به همین دلیل توجه به این مکان از اهمیت بسیاری برخوردار است.
وی تصریح کرد: همچنین زمینه واگذاری زمین های اطراف آتشکده به بخش خصوصی برای احداث هتل فراهم است و از سرمایه گذاران بخش خصوصی استقبال می کنیم.
رحیم زاده همکاری سرمایه ‌گذاران و تشکل‌های مردمی در زنده نگه داشتن و حفظ این اثر تاریخی را مهم دانست و گفت: اگر چه تاکنون بخش خصوصی در اجرای این طرح اعلام آمادگی نکرده است ولی با وجود پتانسیل موجود مشکلی در این زمینه نخواهیم داشت.
وی اضافه کرد: میراث فرهنگی شهرستان ری تمام توان خود را برای احیا، زنده نگه داشتن و تثبیت آثار تاریخی این منطقه به کار گرفته و در این زمینه با جدیت از آثار ارزشمند تاریخی محافظت می کند.
به گزارش ایرنا، شهرستان ری به لحاظ موقعیت جغرافیایی در ناحیه دشت قرار گرفته و کوه بی بی شهربانو و آراد به عنوان مظهر استواری و تپه چشمه علی یکی از قدیمی ترین آثار باستانی این منطقه به عنوان شاخص در علم باستان شناسی در زمینه گردشگری از اهمیت بالایی برخوردار است.
آتشکده ری از آثار تاریخی به جا مانده از دوره ساسانیان در شهر باستانی ری قرار دارد که به آتشکده بهرام و تپه میل هم شهرت دارد. این آتشکده بر بلندای تپه ای پهناور در جنوب شرقی حرم حضرت عبدالعظیم (ع) و در ۲ کیلومتری جنوب قلعه نو بخش کهریزک شهرستان ری قرار گرفته است.
آتشکده بهرام در سال ۱۳۳۴ توسط وزارت فرهنگ و هنر با شماره ۴۰۷ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید و امروزه از مکانهای دیدنی استان تهران محسوب می شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.