آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

۴۳ هکتار از اراضی شهرستان ری از آب های نامتعارف پاکسازی شد

به گزارش راگانیوز ؛ فاطمه تاجیک اظهار داشت: ۲۸ هکتار از این اراضی با دستور قضائی توسط دستگاه‌های اجرایی شهرستان و ۱۵ هکتار نیز پس از اخذ دستور توسط خود کشاورزان پاکسازی شد.

وی با بیان اینکه گشت‌های مشترک شبکه بهداشت، جهاد کشاورزی و بخشداری‌ها به صورت مستمر زمین‌های زیر کشت شهرستان ری را پایش می‌کنند، عنوان کرد: امسال ۹ کشاورز و سال گذشته نیز ۲۰ کشاورز متخلف به مراجع قضائی معرفی شدند.

تاجیک تصریح کرد: هرگونه آبیاری محصولات کشاورزی با فاضلاب خام جرم محسوب می‌شود و در صورت مشاهده با متخلفان بر اساس قانون برخورد خواهد شد و بازرسان شبکه بهداشت با هرگونه آبیاری زمین‌های سبزیجات و صیفی جات به شدت برخورد خواهند کرد.

وی آبیاری اراضی کشاورزی با آب‌های غیر متعارف را تهدیدی علیه سلامت عمومی جامعه دانست و اضافه کرد: این دیدگاه کشاورزان که فکر می‌کنند آبیاری محصولاتی مانند گندم، جو و ذرت مشکل بهداشتی برای مصرف کنندگان ایجاد نمی‌کند، غلط است و نباید از اینگونه آب‌ها در کشت محصولاتشان استفاده کنند.

تاجیک یادآور شد: فرهنگ سازی مناسب در خصوص مضرات استفاده از آبیاری زمین‌های کشاورزی توسط آب‌های غیر متعارف با همکاری جهاد کشاورزی، بخشداری‌ها و دهیاری‌ها در حال انجام است و امیدواریم در آینده نزدیک شاهد اینگونه اقدامات از سوی کشاورزان نباشیم.

استفاده از آب‌های نامتعارف در کشت محصولات کشاورزی در شهرستان ری به دلیل قرار گرفتن در جنوب شهر تهران و سرازیر شدن رودخانه‌های سرخه حصار، کن و نهر فیروز آباد از داخل تهران و آلوده شدن این رودخانه‌ها یکی از مشکلات بخش کشاورزی جنوب تهران شده است.

ایرنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.