آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

۲۰ هزار و ۵۲۸ معتاد متجاهر در تهران جمع آوری شدند

به گزارش راگانیوز ؛ مینا رجایی روز یکشنبه در نشست کمیته فرهنگی و پیشگیری از اعتیاد مواد مخدر شهرستان ری اظهار داشت: از این تعداد ۱۲ هزار و ۷۶ نفر در حدود ۶۰ درصد برای درمان در مراکز ترک اعتیاد جنوب پایتخت پذیرش شدند و مابقی نیز که یا معتاد متجاهر نبودند و یا سن آنها بیشتر از ۶۰ سال و یا کمتر از ۱۸ سال بود به خانواده‌ها تحویل داده شدند.

وی تصریح کرد: در صددیم تا با همکاری دانشگاه ها معضلات معتادان متجاهر را به صورت علمی بررسی کنیم تا این معضل کاهش یابد.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان ری از ظرفیت ۱۱ هزار نفری مراکز ترک اعتیاد شهرستان ری در پذیرش معتادان متجاهر خبر داد و افزود: ۶ هزار و ۶۰۰ نفر ظرفیت برای مراکز منحصر به درمان معتادان متجاهر و ۲ هزار و ۷۰۰ نفر هم مربوط به تبصره ۲ ماده ۱۵ ظرفیت بهزیستی ری در پذیرش و درمان معتادان متجاهر است.

وی عنوان کرد: علاوه بر این، شهرستان ری دارای ظرفیت یکهزار و ۶۷۲ نفری برای درمان معتادان تمایل به درمان است تا در راستای بهبود و سلامت و بازگشت معتادان به جامعه اقدامات مؤثری را انجام داد.

رجایی به افزایش خدمات رسانی بهزیستی ری اشاره کرد و افزود: خدمات رسانی در بخش دی ام تی (DMT) با درمان جسمی و روان درمانی معتادان ۳۰ درصد، مراکز شیلتر ۸۷ درصد و باشگاه مثبت (افراد مبتلا به ایدز) نیز ۱۰۰ درصد افزایش یافته است.

وی یادآور شد: آموزش در حوزه پیشگیری از مواد مخدر بین جمعیت دانش آموزی جنوب پایتخت ۱۰۰ درصد، دانشجویی ۲۵ درصد و محلات ۴۳ درصد افزایش یافته و در این زمینه فعالیت های خوبی انجام شده است.

ایرنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.