آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

۵۰۰ هکتار دیگر از مزارع ری زیر کشت پسته می رود

محمد عباسی روز سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: اراضی کشاورزی ری برای کشت پسته از ظرفیت و پتانسیل خوبی برخوردار است و این پتانسیل ها سبب افزایش کشت پسته در این شهرستان شده است.
وی تصریح کرد: بر اساس پیش بینی ها، ۵۰۰ هکتار دیگر نیز در سال زراعی جدید به این میزان افزوده می شود.
عباسی تصریح کرد: ۶۴۰ حلقه چاه عمیق و نیمه عمیق، یک رشته چشمه و دو رودخانه منابع آب اراضی کشاورزی جنوب پایتخت را تامین می کند، ضمن اینکه ۳۳ قنات نیز در این شهرستان فعال است.
وی با اشاره به اینکه ۲۶ درصد تولید زراعی استان تهران متعلق به شهرستان ری است، گفت: این شهرستان با ۳۶ هزار و ۱۹۵ هکتار از اراضی زیر کشت، سالانه سه میلیون و ۱۴۷ هزار و ۷۸۲ تن محصولات زراعی شامل گندم، جو، ذرت و علوفه برداشت می شود.
معاون سازمان جهاد کشاورزی استان تهران با بیان اینکه ۲۲ درصد تولید شیر استان تهران نیز متعلق به ری است، اظهار داشت: تولید سالانه شیر در این شهرستان ۱۸ هزار و ۵۱۲ تن است.
وی ادامه داد: در دوران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، تولید شیر در شهرستان ری ۳۵۰ تن بود که این رقم امروز افزایش یافته است.
عباسی با اشاره به اینکه شهرستان ری در تولید تخم مرغ و جو دارای مقام دوم استان تهران است، یادآور شد: ۲۹۲ واحد دامی صنعتی از قبیل پرورش گاو و پرواربندی در شهرستان ری فعال هستند.
وی ادامه داد: هم اکنون سه هزار و ۲۸۹ نفر در بخش کشاورزی و دامداری ری فعال هستند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.