آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

۶۰۰ آتش نشان در جنوب تهران آماده به خدمت هستند

به گزارش راگانیوز ؛ سید احمد صفوی ظهر شنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران با موضوع اقدامات پیشگیرانه و کاهش مخاطرات احتمالی مناسبت های پایان سال، گفت: ستاد مدیریت بحران منطقه ۲۰ تهران همزمان با روزهای چهارشنبه و پنج شنبه پایان سال در آماده باش کامل است و تمامی اعضاء در سالن بحران ساختمان مرکزی شهرداری مستقر هستند تا در صورت بروز حادثه و اتفاقات غیرمترقبه، سریع وارد عمل شوند.

صفوی با اشاره به اینکه در سال های اخیر در زمینه آگاه سازی شهروندان، فعالیت های متنوعی انجام شده است، افزود: دوره ها و کارگاه های آموزشی موجب ارتقاء آگاهی شهروندان از خطرات ناشی از کم توجهی های احتمالی شده است و با برنامه های هدفمند آموزشی در مدارس، مراکز فرهنگی و سراهای محله، لزوم رعایت نکات ایمنی به جمعیت جوان جامعه ارائه شده است.

وی ارائه کارگاه های آموزشی در مدارس منتخب دارای شهردار مدرسه را یکی از طرح های آموزشی هر ساله مدیریت شهری برشمرد و گفت: علاوه بر آگاه سازی جامعه، تمامی مراکز امدادی، درمانی، و نظامی نیز با شناسایی نقاط خطر خیز، آمادگی لازم برای مدیریت بحران های احتمالی را دارند.

صفوی در خصوص فعالیت مدیریت شهری یادآور شد: انتقال به موقع زباله های شهری قابل اشتعال، جمع آوری سرشاخه ها، استقرار ۱۴۶ دستگاه ماشین آلات، آماده باش بیش از ۶۰۰ نیروی انسانی، گشت زنی تیم های رفع سد معبر و شناسایی نقاط حادثه خیز از جمله اقدامات در مراسم های مناسبتی پایان سال است.

وی به زیارتی بودن منطقه ۲۰ تهران نیز اشاره کرد و گفت: وجود ۱۷ امامزاده واجب التکریم، حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) و قرار گرفتن در مسیر بهشت زهرا(س) از جمله فاکتورهایی است که موجب حضور خیل عظیمی از شهروندان در روزهای پنج شنبه و جمعه پایان سال می شود که تمهیدات لازم ترافیکی برای سهولت تردد شهروندان اندیشیده شده است.

شهردار منطقه ۲۰ تهران در ادامه گفت: آماده سازی و بهسازی مسیرهای منتهی به بهشت زهرا(س) و آرامستان های موجود در منطقه نیز در دستور کار مدیریت شهری است تا شهروندان مراسم های ملی و آئینی پایان سال را در محیطی زیبا و متناسب با سال نو انجام دهند.

مهر

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.