آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

 ۹۰ درصد مدارس قرچک دو شیفت اداره می‌شود

عبدالرضا فولادوند امروز در مراسم افتتاحیه دبیرستان خیراندیش فاطمه عرب که در روستای قشلاق شهرستان قرچک برگزار شد با اشاره به حمایت خیرین مدرسه‌ساز در حوزه توسعه فضای آموزشی در سطح شهرستان‌های استان تهران اظهار داشت: بی‌شک اگر کمک‌های مسئولان نوسازی و خیرین نبود مدرس سه شیفت بسیاری در شهرستان‌های استان تهران داشتیم.

وی بیان کرد: در سال تحصیلی جدید با افزایش  ۷۰ هزار دانش‌آموز در شهرستان‌های استان تهران روبه‌رو بویدم که شهرستان قرچک از نظر تراکم جمعیتی در شرایط بسیار بالایی بوده و ۹۰ درصد مدارس در قرچک دو شیفت هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران به دلایل تراکم جمعیت دانش‌آموزی اشاره کرد و افزود: مهاجرت‌های بی‌رویه به تهران و ساخت مسکن‌های مهر از عمده‌ترین دلایل افزایش جمعیت دانش‌آموزان در  شهرستان‌های استان تهران است.

فولادوند تأکید کرد: با توجه به افزایش جمعیت دانش‌آموزان مقرر شده تا در ۴ سال آینده ۱۲ هزار کلاس درس در شهرستان‌های استان تهران بازسازی و نوسازی می‌شود تا دانش‌آموزان با آرامش به تحصیل بپردازند که با کاهش تراکم مدارس بی‌شک جامعه خوبی خواهیم داشت.

بیش از ۷۰ درصد نفرات برتر کنکورهای سراسری از مناطق محروم هستند

در ادامه این مراسم بهمن خطیبی سرپرست فرمانداری قرچک بیان کرد: خانواده عرب با اقدام خود در ساخت مدرسه هم دنیای خود را آباد کردند و هم اجر اخروی را نصیب خود کردند.

وی با اشاره به مشکلات آموزشی در مدارس شهرستان قرچک بیان کرد: تراکم دانش‌آموزی در شهرستان‌های استان تهران به ویژه قرچک بسیار زیاد است و به دلیل عدم برنامه‌ریزی لازم در زمینه مهاجرت‌ها امروز شاهد تراکم بالای دانش‌آموزان در این شهرستان هستیم به گونه‌ای که تراکم دانش‌آموزان در برخی کلاس‌ها بیش از ۴۵ نفر است.

سرپرست فرمانداری قرچک در پایان با اشاره به موفقیت دانش‌آموزان مناطق محروم در عرصه‌های علمی خاطرنشان کرد: بیش از ۷۰ درصد نفرات برتر در کنکورهای سراسری از مناطق محروم هستند که این موضوع ما را همکاری و تعامل بیشتر در راستای احداث مدارس در مناطق محروم می‌کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.