آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

مدرسه خیر ساز در قرچک افتتاح شد

درمراسم بهره برداری ازاین دبیرستان که با حضور رییس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ، مدیر کل آموزش وپرورش شهرستان های استان تهران و جمعی از مسئولان برگزارشد دختران دانش آموز روستا از خیرو بانی ساخت دبیرستان قدردانی کردند.

عبدالرضا فولادوند مدیر کل آموزش و پرورش شهرستاهای استان تهران در این آیین با بیان اینکه اگر خیرین مدرسه ساز نبودند مدارس این استان سه نوبته می شدند اظهاردا‌شت: خیر نیک اندیش فاطمه عرب سومین مدرسه‌ای است که در شهرستانهای استان تهران ساخته و تحویل آموزش و پرورش داده است و این حرکت خوب با همکاری خیران قرچک و مسؤولان شهرستان محقق شده است.

این مسؤول به افزایش ۷۰ هزار دانش آموزی مدارس شهرستان‌های استان تهران اشاره کرد و گفت: قرچک از نظر تراکم جمعیتی بسیار بالا است و ۹۰ درصد مدارس شهرستان قرچک دو نوبتی هستند..

مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران افزود: علت تراکم ، مهاجرت‌های فراوان از پایتخت به شهرستان‌های استان تهران وساخت وساز‌های بی رویه از همه مهمتر ساخت مسکن‌های مهر بوده است.

وی اذعان داشت: به علت افزایش اجاره مسکن در تهران بازگشت و مهاجرت به شهرستان‌های استان تهران دو برابر شده و عامل افزایش ۳۵ هزارنفری مهاجرت معکوس از تهران به شهرستان‌های استان تهران بود.

فولادوند تأکید کرد: در ۴ سال آینده ۱۲ هزار کلاس درس بازسازی و نوسازی می‌شود تا دانش آموزان با آرامش خیال راحت به تحصیل بپردازند.

سرپرست فرمانداری شهرستان قرچک نیز در ایان مراسم گفت: اداره کل نوسازی، خیران مدرسه‌ساز کشور و مسوولان شهرستان باید به کمک آموزش‌وپرورش قرچک بیایید تا شهرستان را از معضل تراکم دانش‌آموزی خارج شود.

بهمن خطیبی اظهار داشت: تراکم دانش‌آموزی در بعضی کلاس‌های درس در شهرستان قرچک بیش از ۴۵ نفر است که نگاه ویژه دولتمردان در رده‌های بالای کشور یا خیران مدرسه‌ساز را می‌طلبد.

به گفته رییس جامعه خیران مدرسه ساز کشور ۶۵۰هزار نفر در داخل و ۱۰۰۰نفر نیزدر خارج از کشور عضواین جامعه هستند.

دبیرستان دخترانه خیرنیک اندیش فاطمه عرب در زمینی به مساحت ۳ هزار متر مربع در سه طبقه ساخته شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.