آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

10 تا 14 مدرسه تا پنج سال آینده در فشافویه احداث می شود

راگا نیوز:رئیس آموزش و پرورش فشافویه اظهار داشت: این بخش برای یکی دوسال آینده در فضای آموزشی مشکل خاصی را نخواهد داشت اما در مجموع در پنج سال آینده پیش بینی این است که حدود 10 تا 14 مدرسه ساخته شود.

 

حبیب الله قربانی مهر در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: با ساخت مدارس و کلنگ زنی های انجام شده برای ساخت مدارس، فضاهای آموزشی این منطقه، دیگر مشکلی در بخش آموزشی نخواهند داشت.

با کمک خیرین، مشارکت سازمان نوسازی مدارس و با اتفاقات خوبی که امروزه در منطقه حسن آباد و فشافویه در حال رخ دادن است که شامل افتتاح یک سالن ورزشی، یک مدرسه و پنج کلنگ زنی بوده است.

وی ادامه داد: ما توانستیم پنج تا شش فضای آموزشی مورد نیاز دانش آموزان را تأمین کنیم و در سالهای آتی نیز پنج تا شش فضای آموزشی دیگر قابل تأمین بوده و ساخته خواهد شد.

رشد 10 درصدی سالیانه دانش آموزان بخش فشافویه

قربانی مهر با اشاره به کمبود واحد آموزشی در سالهای گذشته در بخش فشافویه گفت: این بخش، شش هزار و 900 دانش آموز و 32 مدرسه شامل 19 مدرسه ابتدایی، 9 راهنمایی و چهار مدرسه مقطع متوسطه دارد و همه ساله نیز به دلیل مهاجرت و وجود شهرک صنعتی، ساخت مسکن مهر و ارزانی زمینها در این منطقه، رشد 10 درصدی دانش آموزان مشاهده می شود.

وی افزود: این اداره تعداد 32 مدرسه در شش مجتمع و چهار مدرسه مستقل را با تعداد 6 هزار و700 دانش آموز و 550 نفر همکار فرهنگی تحت پوشش دارد.

رسالت بزرگ معلمان دعوت به سوی خدا،اصلاح جامعه و تربیت صالح است

رئیس آموزش و پرورش فشافویه با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید از حدود 20 روز دیگر، بیان داشت: رسالت بزرگ معلمان دعوت به سوی خدا و تربیتالهی، دعوت به سوی نور و تربیت نورانی، دعوت به سویاصلاح جامعه و تربیت صالح است.

وی اضافه کرد: معلمی نقش معنوی دارد چراکهشغل معلمی شغل انبیاست؛ امام خمینی (ره) فرمودند “اولینمعلم انسان، خدای تبارک و تعالی است چرا که با آیات و بعثت انبیاء وپیامبران، مردم را از ظلمات به سوی مراتب کمال دعوت می کند”.

قربانی مهر تأکید کرد: بر همین اساس باید درک شود که معلم، ایمان را بر لوح جان و ضمیرهای پاک حکمی کند و ندای فطرت را به گوش همه می رساند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.