آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

10 کارگاه قالیشویی در منطقه کهریزک شهرستان ری پلمپ شد

راگانیوز – رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ری گفت: 10 کارگاه قالیشویی در جاده واوان منطقه کهریزک به دلیل رعایت نکردن قوانین و استانداردهای زیست محیطی پلمپ شد.

 

محسن شوکتی روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: این کارگاههای قالیشویی به دلیل تخلف و رها سازی پساب به کانال های آبیاری اراضی کشاورزی منطقه موجبات آلودگی آب و خاک را فراهم کرده بودند.

وی اظهارداشت: کارگاههای مذکور با توجه به هشدارهای زیست محیطی این اداره و تمکین نکردن به این موارد، پس از طی مراحل قانونی از سوی محیط زیست شهرستان پلمپ شدند.

شوکتی به دیگر واحدهای صنعتی و خدماتی منطقه هشدار داد چنانچه ضوابط زیست محیطی را رعایت نکنند، با سیر مراحل قانونی قاطعانه با آنان برخورد خواهد شد.

وی همچنین از پایش زیست محیطی واحدهای صنعتی این منطقه خبر داد و افزود: به همین منظور توسط کارشناسان این اداره از سیستم تصفیه فاضلاب و پسماند پنج کشتارگاه پایش به عمل آمد که تعداد سه واحد اخطار کتبی دریافت کردند تا هر چه سریعتر نسبت به برطرف کردن نواقص اقدام کنند.

رییس حفاظت محیط زیست شهرستان ری با بیان اینکه مساله اصلی در شهرستان ری ورود آب های سطحی شهر تهران به کانال هایی از جمله سرخ حصار، فیروز آباد و بهشتی است، اظهار داشت: متاسفانه این آب ها از تهران می گذرد و به دلیل تخلیه انواع فاضلاب خانگی و صنعتی و زباله به یک فاضلاب آلوده تبدیل می شود.

وی با بیان اینکه این آبها آلودگی های بسیاری با خود به همراه دارد و به اراضی کشاورزی شهرستان صدمات جبران ناپذیری واردمی سازد، افزود: زمین مهمترین منبع حیات است و در شهرستان ری اراضی کشاورزی مستعدی وجود دارد که بایستی همگان برای حفظ این منبع مهم حیاتی حداکثر تلاش خود را بعمل آورند.

شوکتی همچنین از تعطیلی 30 کوره ذوب سرب که به طور غیر قانونی فعالیت می کردند طی هفته گذشته در شهرستان ری خبر داد و گفت: با وجود اینکه تعطیلی و تخریب کوره های ذوب سرب و زغال گیری توسط ماموران این اداره با همکاری بخشداری ها همچنان تا پاکسازی این اماکن ادامه دارد ، لیکن این واحدها همانند قارچ های سمی در گوشه و کنار شهر می رویند و افراد سود جو، درآمد آن را به سلامت مردم ترجیح می دهند.

رییس حفاظت محیط زیست شهرستان ری با تاکید بر اینکه برای مقابله با آلاینده ها نیازمند کمک و مساعدت مردم می باشیم، خاطر نشان کرد: در این رابطه شهروندان در صورت مشاهده هرگونه فعالیت آلاینده از سوی صنایع مستقر در شهرستان ری اعم از صنعتی یا خدماتی با شماره تلفن های 33375423و 33375541 تماس گرفته تا اقدام لازم به عمل آید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.