آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

150 هنرمند و صنعتگرشهرستان ری از بیمه تامین اجتماعی برخوردار شدند

سرپرست اداره میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی شهرستان ری گفت: تعداد 150 نفر از هنرمندان و صنعتگران فعال شهرستان از مزایایی بیمه تامین اجتماعی برخوردارشدند.

 به گزارش راگانیوز امیرمسیب رحیم زاده  اظهارداشت: هنرمندان و صنعتگرانی متقاضی صدور بیمه چنانچه در سیستم بانک اطلاعاتی این اداره مشخصات خود را تکمیل و شرایط لازم اعم از کارت فنی حرفه ای و کارت شناسایی میراث فرهنگی را دارا باشند پس از بازدید کارشناسان از محیط کاری ، این افراد برای برخورداری از بیمه هفت درصدی به شعب تامین اجتماعی معرفی می شوند.

وی با تاکید براینکه شهرری به لحاظ تاریخ و تمدن هفت هزار ساله، هنرمندان پیشکسوت و کارگاه های فعال صنایع دستی صاحب نامی دارد، اظهارداشت: هم اکنون هنرمندان و صنعتگران این شهرستان در یکصد رشته از 250 رشته استاندارد تعریف شده صنایع دستی کشور در قالب 15 گروه فعالیت می کنند.

رحیم زاده رشته های چوبی، آبگینه، سفال و سرامیک ، مصنوعات سنگی ، دوخت های تزیینی، مصنوعات فلزی را از جمله رشته هایی ذکرکرد که هنرمندان ری در آن فعالیت می کنند.

وی تاکید کرد: در حال حاضر سه هزار و 800 هنرمند و صنعتگر در بخش صنایع دستی شهرستان ری دارای پروانه کاری بوده و تعدادی از این هنرمندان در 760 کارگاه تولیدی وخانگی به فعالیت مشغول هستند.

به گفته رحیم زاده ، صدور کارت شناسایی صنعتگری، ارایه معرفی نامه به بانک های عامل برای دریافت تسهیلات با کارمزدهای پایین نیز از دیگر خدماتی است که به هنرمندان ارایه می شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.