آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

31 تیم بهداشتی در ایام نوروز بر اماکن عمومی شهرستان ری نظارت می کنند

به گزارش راگانیوز ؛ فاطمه تاجیک افزود: نظارت بازرسان شبکه بهداشت برعملکرد بهداشتی رستوران ها، قنادی ها و سایر اماکن تهیه و توزیع مواد غذایی همه ساله در قالب ‘طرح بسیج سلامت نوروزی’ از 15 اسفند ماه تا 15 فرودین ماه آغاز می شود.
وی تصریح کرد: امسال نیز 100 بازرس در این شهرستان در سه نوبت صبح، عصر و شب در این زمینه نظارت می کنند.
وی با بیان اینکه شبکه بهداشت ری دارای 28 مرکز بهداشتی است، عنوان کرد: مراکز بهداشتی هر کدام تیم بازرسی ویژه ای در ایام نوروز دارند که علاوه بر اینها سه تیم نیز برای رسیدگی به شکایات ثبت شده در سامانه 190 و نظارت بر رستوران های بین راهی در ساعات پایانی روز و شب فعالیت می کنند.
تاجیک ادامه داد: علاوه بر این 31 تیم فعال، گشت های مشترکی نیز با تیم های فرمانداری، اداره صنعت، معدن و تجارت، شبکه دامپزشکی و تعزیرات حکومتی با هدف نظارت دقیق بر عملکرد رستوران ها، نانوایی ها و عطاری های دارند.
وی نظارت بر آب آشامیدنی را نیز از دیگر برنامه های مهم شبکه بهداشت عنوان کرد و گفت: بازرسان شبکه بهداشت شهرستان ری هر روز آب نواحی و بخش های مختلف شهرستان را نمونه برداری می کنند و از لحاظ کلر و سایر مواد شیمیایی مانند نیترات و آلودگی های میکروبی رسیدگی می کنند.
تاجیک در ادامه به راه اندازی دفاتر سلامت در شهرستان ری اشاره کرد و افزود: این دفاتر درراستای اجرای سیاست ها و دستور العمل های دولت و اصلاحیه ماده 13 قانون مصوب مجلس راه اندازی شده اند.
وی با بیان اینکه در حال حاضر سه دفتر سلامت در شهرستان ری فعال است، ابراز کرد: دفاتر سلامت با هدف مشاوره دادن برای بالا بردن آگاهی، ضرر کمتر و درگیر کردن فعالان تهیه و توزیع مواد غذایی در امر بهداشت محیط راه اندازی شده اند.

ایرنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.