آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

رشد 20 درصدی مشارکت ورزشی شهروندان تهرانی / فضای ورزشی منطقه 20 به 276 هزار مترمربع رسید

خبرگزاری فارس: رشد 20 درصدی مشارکت ورزشی شهروندان تهرانی / فضای ورزشی منطقه 20 به 276 هزار مترمربع رسید

به گزارش راگانیوز ، محمد رضایی ظهر امروز در جمع دبیران شورایاری منطقه 20، گفت: بر اساس اعلام وزارت ورزش و جوانان میزان مشارکت شهروندان تهرانی در ورزش های همگانی از 2 به 22 درصد رسیده است.

رضایی با اشاره به اینکه به اندازه سرانه فضای سبز، امکان ورزش‌های همگانی در شهر تهران داریم، ادامه داد: شهر تهران 560 زمین چمن و 319 مجموعه ورزشی در اختیار محلات قرار داده و 100 پروژه بالای 70 درصد پیشرفت نیز به‌زودی به ظرفیت‌های ورزشی شهر افزوده خواهد شد.

رئیس سازمان ورزش شهرداری تهران ادامه داد: سالانه حدود 7 میلیون و 500 هزار نفر بانوان شهروند از مجموعه‌های ورزشی الزهرا(س) استفاده می‌کنند.

وی دلیل پرداختن به مقوله ورزش را رویکرد اجتماعی و فرهنگی مدیریت شهری دانست و افزود: دغدغه مدیریت شهری توسعه ورزش‌های همگانی است، هر چند که با تحقق این امر و استعدادیابی‌های محلی، ورزش‌های قهرمانی نیز تقویت می‌شود.

رضایی حضور در جمع شورایاران و استفاده از نظرات آن‌ها در ارتباط با وضعیت ورزش در محلات را فرصت مغتنمی برشمرد و ضمن پاسخگویی به سئوالات دبیران شورایارای به تبادل نظر با آن‌ها پرداخت.

* فضای ورزشی منطقه 20 به 276 هزار مترمربع رسید

منصور کتانباف شهردار منطقه 20 گفت: منطقه 20 به عنوان جنوبی‌ترین منطقه شهر تهران در دو مسئله مهم ورزش و فضای سبز از لحاظ سرانه شهروندی، دارای رتبه‌های اول و دوم در بین مناطق 22 گانه است.

وی با اشاره به توسعه زیرساخت‌های ورزشی منطقه 20 در 10 سال گذشته، افزود: در حال حاضر این منطقه جنوبی دارای بیش از 275 هزار مترمربع فضای ورزشی است و به هرشهروند منطقه 20 متوسط 1.2 مترمربع فضای ورزشی تعلق می‌گیرد.

کتانباف به وجود 59 زمین چمن، 13 مجموعه الزهرا (س)، 10 مجموعه ورزشی چندمنظوره، سه مورد استخر و دو مورد استادیوم ورزشی اشاره کرد و گفت: سهولت دسترسی شهروندان به مکان‌های ورزشی به منظور ترغیب آن‌ها به ورزش‌های همگانی از اولویت‌های مدیریت شهری است.

شهردار منطقه 20 یادآور شد: علاوه بر توسعه، بازسازی زمین‌های چمن مصنوعی نیز در دستور کار مدیریت شهری قرار دارد که تا پایان سال انجام می‌شود.

گفتنی است، نشست ارزیابی فعالیت‌های ورزشی منطقه 20 که با حضور رئیس سازمان ورزش شهرداری تهران، شهردار و مدیران ارشد منطقه 20 و دبیران شورایاری محله‌های بیست‌گانه در سالن شهید تهرانی مقدم ساختمان مرکزی شهرداری منطقه 20 برگزار شد با تقدیر از سمیه حیدری و یوسف معصومیان، دو تن از شورایاران که حائز رتبه‌های جهانی در رشته‌های کشتی و ورزش رزمی بودند، پایان گرفت.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.