آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

دشمنی های آمریکا با ایران تمام شدنی نیست/ دولت با هم فکری جمعی و اقدام عملی به مقابله بپردازد

DSC00374

به گزارش راگانیوز ، آیت الله سید احمد موسوی ضمن محکومیت شدید اقدام اخیر دولت آمریکا در مصادره اموال ایران اسلامی، گفت: دشمنی های آمریکا با ملت ایران تمام شدنی نیست و دولت باید سکوت خود را شکسته و با هم فکری جمعی و اقدام عملی به مقابله با اقدامات آن ها بپردازد.

DSC03967

ظهر امروز آیت الله سید احمد موسوی امام جمعه باقرشهر اقدام اخیر دولت آمریکا در مصادره اموال ایران اسلامی را محکوم کرد و اظهار داشت: اینکه یک دادگاه محلی در ایالت کوچکی از آمریکا بیاید و کشوری مثل ایران را محکوم کند و پرونده ای که حادثه آن در کشوری دیگر رخ داده و هیچ ارتباطی نیز با ایران ندارد ، به کشور عزیزمان ربط داده و ما را محکوم نماید، بسیار غیر منطقی است.

وی ادامه داد: این اقدام آنان نشان دهنده این است که آنان در موضع ضعف قرار گرفته و سیاست های خود را در حال غرق شدن می بینند و کسی هم که در حال غرق شدن باشد به هرچیز کوچکی چنگ می زند و فکر می کند که می تواند او را نجات دهد.

وی تصریح کرد: آمریکا هم درحال انجام همین چنگ زدن است که خود را در عرصه بین المللی نجات دهد؛ زیرا در زمان هایی نه چندان دور آمریکا در دنیا ابهتی بسیار داشت و آن ابهت نیز دیگر شکسته شده و بیشترین تاثیر در این شکسته شدن نیز توسط جمهوری اسلامی ایران بوده و به همین خاطر دشمنی های آمریکا با ایران تمام شدنی نیست.

خطیب جمعه بخش کهریزک خاطر نشان کرد: ملت ایران اسلامی از همان روز اول که انقلاب کردند، به دفعات و در مواقع بسیاری سیلی های محکم به آمریکا زده است و با وجود تمامی مشکلات و سنگ اندازی ها از قبیل توطئه و ایجاد گروهک های مختلف، ایجاد نفاق در بین قومیت ها، جنگ تحمیلی و ترور بزرگان کشور و دانشمندان هسته ای ، به برکت خون شهدا هر روز در عرصه های مختلف به موفقیت های جدیدی می رسند.

وی با بیان اینکه مصادره اموال کشورمان هیچ ارتباطی به برجام ندارد، گفت: با گذشت سه ماه از توافق برجام ، آنان می خواهند یک سری مسائل دیگر سر راه ایران درست کنند و دوباره کشورمان را با معضلات و مشکلات مختلف مواجه سازند.

وی افزود: آمریکا خود نیز می داند که این اقدام اخیر غارت اموال ملت ایران است و از نظر بین المللی نیز جرم محسوب شده و حق انجام آن را ندارند، اما می خواهند که توافق بین المللی که انجام شده ، به جایی نرسد و ایران از آن بهره مند نگردد.

سید احمد موسوی با تاکید بر اینکه اگر این مساله نیز حل شود باز مشکل دیگری به وجود می آورند، اظهار داشت: نمایندگان جمهوری خواه در کنگره آمریکا هر روز طرح جدید ضد ایرانی رو می کنند و جدید ترین طرح آنان نیز عدم دسترسی ایران به نظام مالی آمریکا است.

وی ادامه داد: ما اصلا به نظام مالی آمریکا کاری نداریم؛ بلکه می خواهیم مانند کشورهای چین و روسیه ، به عنوان یک کشور مستقل با دنیا روابط اقتصادی سالم داشته باشیم.

موسوی تصریح کرد: این سنگ اندازی ها نشان دهنده بدخواهی و دشمنی است و نمی توانند ایران قدرتمند را ببینند و به همین دلیل وظیفه دولت مردان بسیار سنگین است و باید با فعالیت سیاسی خود جلوی این اقدامات را بگیرند.

وی افزود: دولت باید با هم فکری جمعی و اقدام عملی به مقابله پرداخته و نگذاریم آمریکا به طور سریالی برایمان توطئه کند و دولت اگر بخواهد قدرت و اقتدار کشور را حفظ کند، باید محکم ایستادگی نماید.

امام جمعه باقرشهر با تاکید بر اینکه آمریکا به ملت ما غرامت بسیاری بدهکار است ، گفت: از کودتای ۲۸ مرداد تا پیروزی انقلاب اسلامی، دولت آمریکا حمایت همه جانبه ای از نظام طاغوتی در ایران داشت و بابت تمامی قربانیان سیاسی، زندانیان، شهدا و جانبازان و تمامی خسارت هایی که به کشور ایران وارد کرده، به ما بدهکار است.

وی خاطرنشان کرد: دولت آمریکا باید بابت سرنگونی هواپیمای مسافربری کشورمان و حمایت از گروه های مختلف سیاسی و ضد انقلاب، منافقین و مجاهدین خلق و ۱۷ هزار شهیدی که در این راه داده شد و حمایت همه جانبه از رژیم بعث عراق و تحمیل ۸ سال جنگ تحمیلی و همه شهیدان و جانبازان جنگ تحمیلی به ملت ما بدهکار است و باید غرامت دهد.

وی در پایان گفت: اگر قرار بر پرداخت غرامت باشد؛ آمریکا بابت حمایت ۷۰ ساله از رژیم صهیونیستی به ملت فلسطین نیز بی نهایت بدهکار است و باید غرامت هنگفتی را بپردازد؛ اما شاهد این هستیم که به یک دلیل واهی ایران را محکوم به غرامت انفجار ۳۳ سال پیش لبنان که هیچ ربطی هم به ما ندارد، می کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.