آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

6 هزار پرونده دیابتی در شبکه بهداشت شهرستان ری وجود دارد

به گزارش راگانیوز ، فاطمه تاجیک با بیان اینکه بسیاری از مردم دارای بیماری دیابت پنهان هستند، اظهار داشت: آمارهای رسمی به هیچ عنوان قطعی نیست و تعداد زیادی از مردم از بیماری خود اطلاع ندارند.
وی پر خوری، تشنگی های مکرر و پراداری را از علایم اصلی این بیماری دانست و افزود: بهترین روش شناسایی این بیماری آزمایش قند خون و گرفتن میانگین قند خون سه ماهه افراد است.
تاجیک ادامه داد: افرادی که در خانواده های آنان سابقه بیماری دیابت وجود دارد بیشتر در معرض این بیماری مزمن و خطرناک قرار دارند و باید با کنترل وزن و تحرک بدنی بالا جلوی ایجاد و رشد این بیماری را بگیرند.
وی تصریح کرد: افراد هر چه در سنین پایین تر و در مراحل اولیه رشد بیماری دیابت خود مطلع شوند، می توانند با روش های بسیار آسان مانند پیاده روی، ورزش، رژیم غذایی و داروهای خفیف از رشد این بیماری جلوگیری کنند.
تاجیک در خصوص برنامه های شبکه بهداشت شهرستان ری در هفته ملی دیابت گفت: شبکه بهداشت ری با همکاری شهرداری در پایگاه های بهداشت، سراهای محلات، فرهنگسراها و در روستاها با همکاری دهیاری ها در خانه های سلامت و مساجد اقدام به اندازه گیری فشار خون، توده بدنی و قند خون می پردازد.
وی ادامه داد: جشنواره غذای سالم، پیاده روی بزرگ خانواده در باقرشهر و راه اندازی غرفه دیابت در ایستگاه های مترو جوانمرد قصاب و شهرری از دیگر برنامه های هفته ملی دیابت در شهرستان ری است.
بر اساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، 19 تا 25 آبان ماه در ایران هفته ملی دیابت است و هر یک از روزهای این هفته به یک عنوان نامگذاری شده است.

 

ایرنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.