آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

608 فرصت شغلی توسط سپاه سیدالشهدا(ع) تهران ایجاد شد

به گزارش راگانیوز ؛  سرهنگ حمید دامغانی عصر سه شنبه در نشست خبری به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی اظهار کرد: سپاه پاسداران برای حفاظت از دستاوردهای انقلاب در حوزه های مختلف فعال است و به عنوان یک نهاد به صورت تکلیف محور عمل می کند.
وی ادامه داد: در جاهایی که کشور احساس نیاز می کند، سپاه وارد عمل می شود و یکی از این حوزه ها تحقق عدالت اجتماعی و محرومیت زدایی است که توسط بسیج سازندگی انجام می شود.
وی تصریح کرد: سپاه در حوزه فعالیت های بسیج علاوه بر تحقق عدالت سعی در افزایش حس مسئولیت پذیری، مشارکت و تقویت روحیه امید را در مردم دارد.
معاون هماهنگ کننده سپاه سیدالشهدای استان تهران از آموزش 2 هزار و 344 نفر نیز در سال گذشته خبر داد و افزود: این آموزش ها بیشتر در حوزه های اقتصاد مقاومتی، صنایع تبدیلی و مشاغلی خانگی داده شده است.
وی افزود: سپاه سیدالشهدا (ع) محصولات دارای مزیت نسبی در شهرستان ها را شناسایی و در راستای توسعه اقتصاد مقاومتی به آنها کمک می کند.
وی اظهار کرد: هم اکنون 15 قطب دارای محصولات مزیت نسبی در 15 شهرستان های استان شناسایی شده اند که سبزی خشک کنی اسلامشهر، میوه خشک کنی شهریار، قالی بافی ورامین و دوزندگی بهارستان از جمله این مزیت ها محسوب می شوند.
وی ادامه داد: سپاه سیدالشهدا همچنین توانسته است که 185 کارگاه صنایع تبدیلی و مشاغل خانگی در شهرستان های هدف راه اندازی کند و علاوه بر آن 32 نمایشگاه عرضه مستقیم کالا را برای فروش این محصولات برگزار کرده است.

** 128 گروه جهادی در سال گذشته به مناطق محروم اعزام شدند
معاون هماهنگ کننده سپاه سیدالشهدای استان تهران در ادامه از اعزام 128 گروه جهادی در سال گذشته به مناطق محروم خبر داد و گفت: این گروه ها متشکل از پزشکی، هنر، دانشجویی، و دانش آموزی به مناطق محروم اعزام شدند.
سرهنگ حمید دامغانی ادامه داد: 214 هزار و 241 نفرروز در قالب این گروه ها به مردم محروم خدمت رسانی کردند.
وی با اشاره به اینکه 10 هزار و 200 سبد کالا بین محرومان توزیع شده است، افزود: این تعداد از سبد کالا با ارزش 18 میلیارد ریال در بین محرومان شهرستان های استان تهران توزیع شد.
وی افزود: همچنین در سال گذشته 465 فقره جهیزیه به ارزش تقریبی 16 میلیارد و 275 میلیون ریال تهیه و بین زوج های جوان نیازمند توزیع شد.
وی یادآورشد: 28 هزار و 632 نفر نیز از خدمات بهداشتی سپاه سیدالشهدا (ع) در قالب ویزیت رایگان، غربالگری و مشاوره بهره مند شدند.

** 408 طرح عمرانی توسط سپاه سیدالشهدا در سال گذشته اجرا شد
معاون هماهنگ کننده سپاه سیدالشهدای استان تهران ادامه داد: درسال گذشته 408 طرح عمرانی با سرمایه گذاری 40 میلیارد ریال درمناطق محروم استان توسط این نهاد اجرایی شده است.
حمید دامغانی افزود: 68 طرح احداثی و 340 طرح مرمت و بازسازی عملیاتی شده است.
وی به شاخص ترین طرح های عمرانی سال جاری نیز اشاره کرد و گفت: احداث 15 خانه نیازمند، رنگ آمیزی و زیباسازی 116 باب مدرسه، آبرسانی به 2 روستای قمشلو، محمدآباد در ملارد از طرح هایی است که امسال اجرایی می شوند.
وی خاطرنشان کرد: ساخت مزار شهدای گمنام شهرستان بهارستان، ساخت مخزن 60 متر مکعبی روستایی و تعمیر و مرمت 170 باب منزل مددجوی کمیته امداد از دیگر طرح های شاخصی است که در سال جاری اجرایی می شود.

** افزون بر 2 هزار نفر زلزله زده از خدمات سپاه سیدالشهدا (ع) بهره مند شدند
معاون هماهنگ کننده سپاه سیدالشهدای استان تهران به اقدامات این نهاد در کمک به مردم زلزله زده غرب کشور نیز اشاره کرد و گفت: این نهاد به هفت روستا در شهرستان سرپل ذهاب و دشت ذهاب خدمات ارئه کرد.
حمید دامغانی اظهار کرد: توزیع 254 کانکس در این مناطق، نصب و برق رسانی به 534 چادرو برق رسانی به 372 کانکس از اقدامات دیگر سپاه سیدالشهدا به مناطق زلزله زده در سال گذشته محسوب می شود.
وی افزود: راه اندازی 6 باب مدرسه، نصب و برق رسانی 194 چشمه حمام، توزیع 9 هزارو 938 تخته پتو، توزیع 947 دستگاه چراغ وآلور، 947 دستگاه هیتر برقی، 158 پیک نیک و 6 هزار و 260 بسته غذایی از دیگر اقدامات این نهاد در مناطق زلزله زده غرب کشور است.

** 700 کارگاه تولیدی با سرمایه گذاری سپاه سیدالشهدا(ع) راه اندازی می شود
معاون هماهنگ کننده سپاه سیدالشهدای استان تهران در ادامه از راه اندازی 700 کارگاه تولیدی در مناطق کمتر برخوردار استان خبر داد و گفت: این کارگاه ها در حوزه های اقتصاد مقاومتی، صنایع تبدیلی و مشاغل خانگی راه اندازی می شوند.
سرهنگ حمید دامغانی عنوان کرد: 157 نقطه کمتر برخوردار و حاشیه ای برای فعالیت گروه های جهادی شناسایی شده است که در عرصه های عمرانی، خدمات و سلامت به آنها خدمات داده می شود.
وی ادامه داد: اعزام 150 تیم پزشکی به مناطق محروم، اجرای 100 طرح محرومیت زدایی، برگزاری 50 نمایشگاه اقتصاد مقاومتی و اعزام گروه های جهادی به مناطق هدف از دیگر برنامه های پیش بینی شده این نهاد در سالجاری است.
هفته عقیدتی سیاسی در سپاه از دوازدهم اردیبهشت همزمان با شهادت شهید مطهری آغاز و تا هجدهم اردیبهشت ادامه دارد.

ایرنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.