آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

86 درصد بودجه آسایشگاه کهریزک مردمی است

به گزارش راگانیوز ؛  حسن احمدی روز دوشنبه در مراسم بازدید نمایندگان شورای شهر تهران، ری و تجریش از موسسه خیریه کهریزک افزود: هزینه ماهیانه نگهداری از هر مددجو در این موسسه 25 میلیون ریال و برای مددجویان ام اس 27 میلیون ریال است.
وی با اشاره به اینکه این موسسه شامل 2 شعبه در کهریزک و کرج است، عنوان کرد: این مراکز در مجموع سه هزار و 180 مددجو را تحت پوشش قرار می دهند.
احمدی تصریح کرد: یک هزار و 750 نفر به صورت مستقم و 306 مددجوی ساکن در شهرهای کهریزک، اسلامشهر و ورامین به صورت غیرمستقیم از خدمات ویژه مراقبت در منزل بهره مند می شوند.
وی ادامه داد: شعبه کرج نیز 450 نفر به صورت شبانه روزی و 300 نفر به صورت روزانه تحت پوشش دارد، ضمن اینکه 170 مددجوی ساکن استان البرز از خدمات مراقبت در منزل بهره مند می شوند.
مدیرعامل آسایشگاه خیریه کهریزک تصریح کرد: اولویت پذیرش مددجو در این موسسه خیریه، فقر مالی، بی سرپرستی و بد سرپرستی افراد است و کسانی که پذیرش می شوند در وهله اول در بخش قرنطینه و سپس بر اساس شاخص های سلامت و از کار افتادگی در بخش های مختلف نگهداری می شوند.
احمدی با بیان اینکه موسسه خیریه کهریزک آبروی ایران در نهادهای بین المللی است اظهار داشت: این موسسه کمک مالی مستقیم از دولت دریافت نمی کند ولی این توقع را دارد که دستگاه های خدمات رسان مانند آب، برق و گاز هزینه های خدمات را با تخفیف ویژه اعمال کنند.
حسن خلیل آبادی، حجت نظری و شهربانو امانی از اعضای شورای شهر تهران، ری و تجریش روز دوشنبه از آسایشگاه خیریه کهریزک بازدید کردند.
به گزارش ایرنا، آسایشگاه خیریه کهریزک بنیادی غیردولتی، غیرانتفاعی و مردمی است که از 45 سال پیش، فعالیت خود را درخدمت رسانی به همنوعان نیازمند آغاز کرده است.
این آسایشگاه با همت والای شادروان دکتر حکیم زاده از سال 1351 با مختصر امکانات ابتدایی و همراهی یاران وی با اسکان انگشت شمار سالمندان نیازمند و بی سرپرست، فعالیت خود را آغاز کرد. آسایشگاه کهریزک هم اکنون در 420 هزار مترمربع مساحت و ظرفیت بستری هزار و 750 نفر مددجو مشغول خدمت رسانی است.

ایرنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.