آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

سرطان ریه شایع ترین بیماری در شهرستان ری است

به گزارش راگانیوز ، فاطمه تاجیک روز دوشنبه درهمایش مجمع سلامت شهرستان ری روزهای ناسالم و آلوده شهرری در سال را 2 برابر تهران اعلام کرد و اظهار داشت: مردم جنوب پایتخت در سال گذشته تنها چهار درصد روزهای سال هوای پاک استشمام کرده اند که خود مهمترین دلیل برای شیوع بیماری های ریه محسوب می شود.

وی پالایشگاه نفت تهران را یکی دیگر از منابع آلودگی در این منطقه عنوان کرد و افزود: هر چند که این پالایشگاه موجب اشتغالزایی جوانان منطقه شده است، ولی مشکلات زیست محیطی زیادی را نیز بوجود آورده است.
وی به مشکلات زیست محیطی شهرستان ری نیز اشاره کرد و گفت: آلودگی آبهای زیرزمینی و بصری از جمله مشکلاتی است که بر معضل آلودگی هوا افزوده است.
تاجیک رسیدگی به آلودگی هوا در منطقه یک ضرورت اعلام کرد وگفت: اگر چاره ای در این زمینه اندیشیده نشود مردم جنوب پایتخت با مشکلات زیادی مواجه خواهند شد.
وی به علت مرگ و میر کودکان در شهرستان ری نیز اشاره کرد و گفت: مشکلات و ناهنجاری های مادرزادی، بیماری های قلبی، اختلال سیستم عصبی و حادثه مهمترین علل مرگ کودکان است.
وی در ادامه سوانح و حوادث را از علل اصلی مرگ جوانان در ری بیان کرد و یادآور شد: فلج مغزی و سوانح رانندگی از جمله این حوادث یه شمار می روند.
به گزارش ایرنا، سرطان ریه نوعی بیماری است که مشخصه آن رشد کنترل ‌نشده سلول در بافت‌های ریه است. اگر این بیماری درمان نشود، رشد سلولی می ‌تواند در یک فرآیند به نام متاستاز به بیرون از ریه گسترش پیدا کند و به بافت‌های اطراف یا سایر اعضای بدن برسد. اکثر سرطان‌هایی که از ریه شروع می‌شوند، به نام سرطان‌های ابتدایی ریه، کارسینوماهایی هستند که از بافت پوششی نشات می‌گیرند و شایع ترین علت بروز سرطان در معرض دود دخانیات قرار گرفتن و آلودگی هواست.
شهرستان ری (به مرکزیت شهرری) با جمعیتی بیش از یک میلیون 300 هزار نفر جمعیت دارای پنج شهر شهرری، قیامدشت، باقرشهر، کهریزک و حسن آباد و چهار بخش مرکزی، کهریزک، فشاپویه، خاوران و قلعه نو است.
نخستین مجمع سلامت شهرستان ری امروز دوشنبه با حضور معاون فرهنگی اجتماعی و بهداشت درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران و مسئولان ری برگزار شد.

ایرنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.