آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

9 هزار دانش آموز متوسطه شهرستان ری در آزمون طرح ملی کاشف شرکت کردند

محمد اسد نژاد روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهارکرد: دومین آزمون طرح ملی کاشف با هدف سنجش و ارزیابی توانایی کارآفرینی نوجوانان با شعاردانش آموز امروز، کار آفرین شایسته ، در 70 مدرسه متوسطه دوره اول نواحی چهارگانه آموزش وپرورش شهرستان ری بطور هماهنگ و همزمان اجرا شد.

دومین آزمون طرح ملی کاشف روز گذشته به صورت همزمان در سراسربرگزار شد.

وی مهمترین هدف اجرای این طرح را پیگیری کارآفرینی و اشتغال مولد در بین نوجوانان و شناسایی دانش آموزان مستعد و خلاق ذکرکرد و افزود: تربیت ویژگی کارآفرینانه نوجوانان و مهارت های تربیتی والدین و مربیان از دیگر اهداف اجرای این طرح است.

اسد نژاد با اشاره به اینکه اجرای طرح ملی کاشف در مدارس براساس توافق وزارت آموزش و پرورش، سازمان دانش آموزی کشوربا دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران است، اظهار کرد: در این طرح، شایستگی های کارآفرینی دانش آموزان از قبیل ریسک پذیری، نوآوری، خودباوری و خلاقیت در یک فرآیند علمی سنجش می شود.

معاون مدیرکل و مدیرآموزش و پرورش ناحیه 2 ری با اشاره به اینکه آموزش و پرورش با اجرای این طرح به دنبال ایجاد فضای رقابتی نیست، افزود: در این آزمون رتبه بندی و مقایسه مدارس و دانش آموزان ملاک عمل نخواهد بود بلکه تنها یک نوع استعداد سنجی مطرح است.

اسدنژاد ادامه داد: این آزمون بطور تستی بوده که پاسخگویی دانش آموزان به سوالات براساس قدرت تفکر، درک، فهم و توانایی آنان است.

وی گفت: پس از اعلام نتایج آزمون، دانش آموزانی که نتایج مطلوب را کسب کنند در دوره های آموزشی کارآفرینی شرکت خواهند کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.