آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

9000 نفر در سامانه رصد شهرستان ری ثبت نام کردند

به گزارش راگانیوز ، حسین علیزاده اظهار کرد: 12 هزار و 62 نفر سهمیه این شهرستان در سال گذشته محسوب می شد که با توجه به ظرفیت زیاد این شهرستان انتظار می رود در همین ابتدای سال سهمیه سال گذشته تکمیل شود.
وی بیان کرد: میانگین نرخ بیکاری شهرستان ری در ابتدای سالجاری زیر 10 درصد است که نسبت به میانگین کشوری قابل قبول است.
وی بیان کرد که هم اکنون این شهرستان در حوزه صنعت و کشاورزی رشد خوبی را داشته و با توجه به تسهیلاتی که در این بخش ارائه شده است، توانسته نرخ بیکاری را تا حد زیادی کاهش دهد و در برخی مناطق مانند شهر حسن آباد نرخ بیکاری صفر است.
وی تصریح کرد: در این شهرستان متقاضیان جویای کاری که دارای مدرک تحصیلی دیپلم و زیر دیپلم هستند مشکل اشتغال ندارند و تنها متقاضیان دارای تحصیلات دانشگاهی بدلیل نداشتن مهارت بیکار هستند.
به گزارش ایرنا، سامانه ملی رصد اشتغال از سال 90 توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به منظور نظارت مستمر، مستقیم و مؤثر بر فرآیند ایجاد فرصت‌های شغلی جدید در کشور ایجاد شده است.
از تمام طرح های ثبت شده در سامانه رصد یک هزار و 212 طرح مربوط به اشتغال در روستاها و شهرهای زیر 10 هزار نفر استان تهران است.
طرح های ثبت شده در سامانه رصد ظرف مدت یک هفته تا 10 روز در کارگروه های تخصصی شهرستان و استان بررسی می شود و سپس به بانک های عامل جهت دریافت تسهیلات معرفی می شود.
برخی طرح های سال 96 هنوز در کارگروه های تخصصی بررسی نشده اند که تمامی آنها تا آخر خرداد ماه بررسی و به بانک ها معرفی می شوند.
شهرستان ری (به مرکزیت شهرری) با جمعیتی بیش از 860 هزار نفر از مهمترین شهرستان مذهبی و سیاسی استان تهران است که دارای چهار شهر شهرری، باقرشهر، کهریزک و حسن آباد و چهار بخش مرکزی، کهریزک، فشاپویه، خاوران و قلعه نو است.
10 هزار واحد صنعتی و صنفی در شهرستان ری فعالیت می کنند.

ایرنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.