آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

4 هزار و 123 مسافر در مدارس شهرری اسکان یافتند

به گزارش راگانیوز ؛ رییس آموزش و پرورش ناحیه یک شهرستان ری با بیان اینکه ستاد اسکان مسافران نوروزی در این شهرستان همزمان با سراسر کشور از تاریخ 27 اسفند ماه تا 12 فروردین پذیرای مسافران نوروزی بود، افزود: یک هزار و 323 نفر در قالب 299 خانواده در مراکز آموزش و پرورش ناحیه یک این شهرستان اسکان یافتند.
علی نصیری تصریح کرد: بیشتر مسافران نوروزی اسکان یافته از استان های خراسان رضوی، قم و خوزستان بودند و آموزش و پرورش ناحیه یک نیز در این راستا چهار مرکز با 44 اتاق را برای رفاه حال مسافران نوروزی تدارک دیده بود.
رییس آموزش و پرورش ناحیه 2 شهرستان ری نیز در ادامه اظهار کرد: 2 هزار و 800 نفر در قالب 450 خانواده در مراکز آموزش و پرورش این ناحیه اسکان یافتند.
محمد اسد نژاد یادآور شد: هشت مدرسه و 25 نیروی آموزش و پرورش در ایام نورز به مسافران خدمات رسانی می کردند.
وی با اشاره به اینکه بیشتر مسافران نوروزی زائران حرم عبدالعظیم(ع) و گردشگران اماکن تاریخی شهرستان ری بودند، اظهار کرد: مراکز انتخابی برای اسکان مسافران در نواحی مرکز شهرری و محل های نزدیک به حرم عبدالعظیم (ع) جانمایی شده بودند.
شهرستان ری دارای چهار مرکز اصلی آموزش و پرورش شامل ناحیه یک، ناحیه دو، بخش کهریزک و بخش فشافویه است که مدیریت آن با اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران است.
وجود آستان مقدس امام خمینی(ره)، حرم عبدالعظیم (ع) و همچنین وجود ۱۹۸ اثر باستانی بیانگر میراث با ارزش فرهنگی این شهرستان است از جمله برج و باروی ری شهر باستانی مامورین ، برج طغرل ، آتشکده تپه میل ، قلعه دیر و … وجود ۳۲ بقه متبرکه (سالانه بالغ بر ۱۱ میلیون زائر دارد ) وامامزادگان مجاور و مقابر عالمان و مشاهیر دین علم ادب همچون محمد بن زکریای رازی ، شیخ صدوق ، شیخ ابوالفتح رازی ، شیخ کلیتی و …. که نشان از جایگاه والای تاریخی ری دارد.

 

ایرنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.