آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

بایستی برای معرفی فرهنگ و هنر ری گسیختگی موجود در جامعه هنرمندان از بین برود

راگانیوز- رییس فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان ری گفت: با توجه به قدمت تاریخی و کهن بایستی برای معرفی فرهنگ و هنر ری گسیختگی موجود در جامعه هنرمندان از بین برود.

 

ˈمهدی ابوالحسنیˈ با تاکید بر اینکه متاسفانه در اغلب موارد پتانسیل های موجود در شهرستان از نظرها دور مانده و این ظرفیت ها فرصت بروز و ظهور پیدا نکرده، اظهار داشت: تشکیل کانون هنرمندان ری یکی از الویت های کاری در سال جدید است تا از این طریق گسیختگی های موجود در جامعه هنرمندان از بین برود تا هنرمندان بتوانند بصورت منسجم تری فعالیت کنند.

وی افزود: هرگاه سخن از ری به میان می آید بلافاصله به یاد تاریخ کهن و جایگاه مذهبی این شهرستان می افتیم و گاه فراموش می کنیم که این شهرستان علاوه بر تاریخ باشکوه و جایگاه ویژه مذهبی، ظرفیت های فرهنگی هنری بسیاری نیز دارد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان ری تصریح کرد: تشکیل کانون هنرمندان ری زمینه شکل گیری تشکل های دیگر هنری از جمله کانون موسیقی، هنرهای تجسمی و غیره را فراهم خواهد آورد.

ابوالحسنی واگذاری کارهای هنری را به خود هنرمندان از دیگر سیاست های این اداره در سال جاری ذکر کرد و گفت: فعالیت تمامی این تشکل ها به صورت غیر دولتی و این اداره تنها بر فعالیت آن نظارت و از آنان حمایت خواهد کرد.

وی افزود: با تشکیل کانون هنرمندان ما سعی خواهیم کرد تمامی هنرمندانی که به دلایلی از فعالیت در عرصه فرهنگ و هنر دور شده اند را به معنای دیگر ظرفیت های بالقوه را را به فعل تبدیل کنیم.

وی با تاکید بر اینکه فعالیت های فرهنگی و هنری باید از سیاست زدگی دور باشد، گفت: تاکنون با برگزاری برنامه های مختلف فرهنگی و هنری ازجمله هم اندیشی هنرمندان انقلاب ری و همچنین نشست های مختلف با انجمن های هنری سعی داشته ایم تا از همه ظرفیت های فرهنگی و هنری جامعه به نحو مطلوب استفاده کنیم.

رییس فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری در ادامه به تعامل سازنده با شهرداری منطقه 20 اشاره کرد و افزود: خوشبختانه در سال های اخیر شهرداری این منطقه با رویکرد کاملا فرهنگی به برخی از حوزه های هنری ورود پیدا کرده که این امر فرصت مشارکت مردمی را در برخی برنامه های فرهنگی وهنری افزایش خواهد داد.

ابوالحسنی در ادامه تصریح کرد: متولی فرهنگ و هنر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در همین راستا به دنبال تعامل بیشتر با ارگان ها و نهادهای ذیربط هستیم ولی معتقدیم که هر اتفاقی که در این حوزه می افتد باید در تعامل با اداره فرهنگ وارشاد اسلامی و طبق ضوابط باشد.

وی با تاکید بر اینکه هنر همانند شمشیری دو لبه است، تاکید کرد: بایستی در همه امور فرهنگی برنامه ریزی بایستی کارشناسی و ظریف انجام شود بطور مثال اگر در دوره آموزش هنرجو به درستی تعلیم نبیند ممکن است به بیراهه برود و این خود مشکلات عدیده ای را در جامعه ببار خواهد آورد.

رییس فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان ری در ادامه به برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت این اداره اشاره داشت و اظهار داشت: برخی از برنامه ها در کوتاه مدت به ثمر می رسند مانند برگزاری دوره های آموزشی هنری و ادبی که طی چندین جلسه و در مدت کمتر از سه ماه به پایان می رسد.

وی با تاکید براینکه کار در حوزه فرهنگ و هنر ساده نیست، تصریح کرد: در حوزه فرهنگ و هنر نمی توان امروز تصمیم گیری کرد و فردا به نتیجه رسید بلکه برخی از برنامه ها بلندمدت هستند و نیاز به زمان بیشتر دارند.

ابوالحسنی در ادامه به برگزاری کنگره سراسری شعر صلح با محوریت امام حسن (ع) و حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) اشاره کرد و افزود: اگر بخواهیم این کنگره با محوریت شهرری برگزار شود باید حداقل شش ماه در این خصوص برنامه ریزی کنیم تا در شش ماهه دوم بتوانیم چنین کنگره ای را برگزار کنیم.

وی با تاکید بر اینکه بیش از 400 تن از بزرگان علمی، فرهنگی هنری کشور در ری مدفون هستند و همین امر می تواند عاملی برای جذب گردشگر باشد، اظهار کرد: اگر آثار باستانی و اماکن مذهبی و فرهنگی را به این ظرفیت اضافه کنیم متوجه می شویم که ری به تنهایی بسیاری از ویژگیهای یک قطب گردشگری را در خود دارد.

رییس فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان ری در ادامه در خصوص نامگذاری روزی به نام ری اظهار داشت: با ثبت یک روز به نام ری در تقویم می تواند اتفاقات بسیار خوبی در این روز برای این منطقه رقم زد.

ایرنا/

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.