آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

دشمن در جنگ نرم تلاش می‌کند جرات حرف زدن از آمران به معروف را بگیرد

استاد حوزه و دانشگاه گفت: در جنگ نرم که نیاز به مبارزه با فساد و فحشا از طریق امربه معروف و نهی از منکر است دشمن تلاش می کند تا جرات حرف زدن را از ناحیه آمران به معروف و ناهیان از منکر بگیرد.

حجت الاسلام حسن عامری در نشست مربیان حلقه های صالحین پایگاهها که در حسینیه فاطمه الزهرا سپاه سیدالشهدا شهرری برگزار شد، اظهار کرد: خداوند اولیا و انبیا خود را مامور کرد تا مردم وامت را اصلاح کنند که نخستین قدم آن حذف مبادی ومبانی گناه است تا جامعه امکان رشد درمسیر حق و حقیقت را پیدا کند.

وی افزود: تا زمانی که روح انسان از آلودگی ها و شرک پاک نشود نمی تواند درمسیر توحید قدم بردارد، با وجود گناه و ظلم هرگز روح انسان تعالی پیدا نمی کند از این رو نهی از منکر مقدم به امربه معروف است.

استاد حوزه و دانشگاه عنوان کرد: در مسیر سازندگی روح وقتی انسان توانست خود را از حرام ها دور کند روح آمادگی پیدا می کند تا تربیت آموزه های دینی و قرآنی را پذیرفته و روبه تعالی حرکت کند.

وی بیان کرد: تمام هدف انبیا آمادن کرده مسیر جامعه برای توحیدی شدن است اما در مقابل کسانی که مطامع شیطانی و نفسانی داشته و قصد اشاعه کفر و ظلم را دارند به مقابله با انبیا می پردازند.

حجت الاسلام عامری افزود: به میزانی که اولیای خدا برای رشد جوانان در مسیر درست تلاش می کنند به همان میزان دشمن تلاش در آلوده کردن جامعه به فساد، فحشا و گناه دارد و در این مسیر با حرکت‌های مختلفی وارد می شود.

وی عنوان کرد: پیامبر گرامی اسلام چهار مرحله خطرناک را برای مفسدان ومخالفان در اشاعه فحشا و فساد درجامعه می شمارند که  لازم است که این حرکتها را یاد گرفته و بدانیم که در هر مرحله چگونه باید برخورد کنیم.

استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: فاسد کسی است که آلودگی و گناهی را که مرتکب شده از دید دیگران مخفی می کند اما مفسد کسی است که از سرمایه و استعداد خود در فاسد کردن دیگران و به گناه و تباهی کشیدن دیگران استفاده می کند تا دیگران را مانند خود مفسد کند.

وی بیان کرد: نخستین مرحله کار مفسد این است که میکروب گناه را به جامعه تزریق می کند که البته این مرحله قابل درمان است؛ در مرحله بعد که بدتر از ورود گناه به جامعه است اشاعه گناه است یعنی مفسد و دشمن کاری می کند که گناهکار به خاطر گناهش در جامعه احساس شرمندگی و تنهایی نکند.

حجت الاسلام عامری اظهار کرد: در جنگ سخت دشمن مشخص است اما در جنگ نرم که نیاز به مبارزه با فساد و فحشا از طریق امربه معروف و نهی از منکر است مسئله پیچیده می شود و اینجا دشمن تلاش می کند تا جرات حرف زدن را از ناحیه امران به معروف و ناهیان از منکر بگیرد.

وی بیان کرد: در مرحله آخر نه تنها حلقوم امر به معروف و نهی از منکر بسته می شود بلکه مفسدین با وقاحت تمام امر به منکر و نهی از معروف می کنند، آنچه امروز در دنیای غرب از محرومیت و  تعرض به محجبه ها دیده می شود حاکی از این مرحله است.

استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: علاوه بر اغنای روحی همه جانبه در زمینه آگاهی و اطلاع رسانی به مردم با عزم ملی نیاز به برخورد گروهی همه دستگاهها و مسئولان با عملیات فیزیکی در ارتباط با مفسدان است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.