آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

برداشت گندم در شهرری آغاز شد

 مدیر جهادکشاورزی شهرستان ری گفت: برداشت محصولات گندم و جو از مزارع این شهرستان طی روزهای اخیر آغاز شده است.

ˈداریوش جوادی با بیان اینکه هم اکنون 11 هزار و 650 هکتار از اراضی کشاورزی این منطقه تحت کشت گندم و 9 هزار هکتار به کشت جو اختصاص یافته است، افزود: بیشترین برداشت گندم مربوط به بخش قلعه نو و هشتاد درصد جو شهرستان نیز از بخش فشافویه برداشت می شود.

وی با اشاره به اینکه، سال گذشته میانگین برداشت گندم در شهرستان ری 3 تن در هکتار بوده است، تصریح کرد: این میزان در سال جاری به 2 هزار و 200 تن در هر هکتار کاهش یافته است.

جوادی ضمن پیش بینی کاهش حداقل 15 درصدی میزان تولید گندم و جو در سال زراعی جاری، کاهش کیفیت آب، کاهش نزولات آسمانی و همچنین بروز پدیده خشکسالی در سال گذشته را از جمله علل کاهش تولید گندم و جو در شهرستان ری عنوان کرد.

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان ری با بیان اینکه، در سال جاری زارعی حدود 60 هزار تن محصول گندم از زمین های تحت کشت این منطقه برداشت می شود، اضافه کرد: گندم کشاورزان منطقه به قیمت تضمینی 10 هزار و 500 ریال تحویل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه یک می شود.

جوادی همچنین گفت: تاکنون 33 هزار تن محصول جو از اراضی کشاورزی شهرستان ری برداشت شده است.

وی در ادامه تصریح کرد: حدود 9 هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان ری زیر کشت ذرت علوفه ای بعنوان کشت دوم قرار گرفته است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ری خاطرنشان کرد: سال زراعی گذشته به ترتیب حدود 65 و 40 هزار تن محصول گندم و جو از اراضی کشاورزی ری برداشت شد.

جوادی همچنین سطح زیر کشت سبزی و صیفی جات شهرستان ری را در سال جاری زراعی را سه هزار و 200 هکتار عنوان کرد و گفت: سالانه حدود 230 هزار تن سبزی و صیفی از زمین های زراعی ری برداشت می شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ری تعداد بهره برداران غله کار و صیفی کار این منطقه را 2 هزار و 350 نفر اعلام کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.