آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

تجلیل از کانون‌های فرهنگی هنری مساجد ری در جشنواره پلاک بهاری

امور کانون‌‌های فرهنگی هنری مساجد شهرستان ری در جشنواره پلاک بهاری مورد تجلیل قرار گرفت.

 روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری: سه تن از صاحبان خانه های مسکونی شهرستان ری که در این طرح به عنوان پلاک بهاری برگزیده شدند در مراسم اختتامیه جشنواره پلاک بهاری که با حضور احمد مسجد جامعی رئیس شورای شهر تهران برگزار شد، مورد تجلیل قرار گرفتند.

همچنین از امور کانون‌های فرهنگی هنری مساجد شهرستان ری به عنوان تنها دبیرخانه کانون‌های مساجد شرکت‌کننده در این طرح تجلیل شد.

بر این اساس، رعایت کردن شاخص‌هایی چون معماری ایرانی ـ اسلامی، بهسازی و مناسب‌سازی، زیبایی و پاکیزگی، نورپردازی و روشنایی در شهر و همچنین پاکیزگی بناها از جمله ملاک‌های ارزیابی اعطای پلاک بهاری بود.

احمد مسجد جامعی، رئیس شورای شهر تهران در این آیین با بیان اینکه به سمت بازیابی اصالت‌های هنری و معماری شهر تهران حرکت کنیم گفت: باید نگاه انسانی را به شهر، طبیعت و مدیریت را به جامعه حاکم کرده و به تنوع و چند صدایی احترام بگذاریم، در حقیقت نظام مدنیت احترام به تفاوت‌ها و به رسمیت شناختن آن است.

وی با اشاره به کلام نبی اکرم (ص) مبنی براینکه من شهر علم هستم اشاره کرد و افزود: این جنبه شهر بودن به منزله احترام به تفاوت‌ها و تنوع‌ها به شمار می‌آید و مدنیت یعنی همین.

رئیس شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه یکی از جلوه‌های روح شهر در کالبد شهری است بیان داشت: اگر کالبد شهر به هم ریخته باشد این به منزله آن است که روح آن شهر آسیب دیده است.

بر پایه این گزارش، در پایان این مراسم بیانیه هیات داوران قرائت شده و از برگزیدگان جشنواره پلاک بهاری با اهدای لوح یادبود، تندیس جشنواره و جایزه نقدی تقدیر و تشکر شد.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.