آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

طرح‌های ترافیکی و ایمن‌سازی معابر در جنوب تهران اجرا می‌شود

معاونت حمل و نقل و ترافیک منطقه 20 با توجه به ضرورت ساماندهی شبکه معابر، روان‌سازی و ایمن‌سازی تردد در آستانه بازگشایی مدارس و مراکز آموزشی طرح‌های ویژه ترافیکی را در سطح منطقه اجرا می‌کند.
 طرح‌های ترافیکی و ایمن‌سازی معابر در جنوب تهران اجرا می‌شود

علیرضا اسفراینی‌نژاد گفت: در راستای اجرای طرح مهر قلم و در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید تمهیداتی در زمینه ایمن‌سازی و نگهداشت تجهیزات و علائم ترافیکی، نگهداشت پایانه‌ها، ایستگاه‌های اتوبوس و تاکسی و نگهداشت مسیر و ایستگاه‌های خطوط BRT اندیشیده شده که این عملیات از اول شهریور ماه در سطح منطقه آغاز شده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک منطقه 20 با اشاره به اینکه طرح استقبال از مهر طی سه دوره از اول شهریور تا 15 مهرماه اجرا می‌شود افزود: ساماندهی علائم و تجهیزات ترافیکی، رفع نقص چراغ‌های راهنمایی و رانندگی، ساماندهی ایستگاه‌های اتوبوس، همسطح‌سازی معابر منتهی به مراکز آموزشی، ایمن‌سازی محورهای مقابل مدارس از جمله طرح‌های ترافیکی پیش‌بینی شده است.

وی به تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی به منظور تامین رفاه حال شهروندان و به ویژه دانش‌آموزان اشاره کرد و افزود: در طرح ساماندهی پایانه‌های اتوبوس و تاکسی اقداماتی نظیر نصب شیشه؛ تامین روشنایی؛ خط‌کشی محیطی؛ نصب تابلو؛ نصب نقشه راهنما؛ نظافت و شست‌وشو و نصب تابلو راهنمای مسافر پیش‌بینی شده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک منطقه خط‌کشی بلوک عابر پیاده؛ ساماندهی چراغ‌های راهنمایی؛ مرمت و نصب گاردریل؛ نصب و تعویض شبکه ایمنی، شست‌وشو و نظافت تابلو تعیین مسیر و به‌هنگام‌سازی جان‌پناه و تجهیزات ایمنی عابر پیاده را از اقدامات انجام شده در راستای ایمن‌سازی و نگهداشت تجهیزات و علائم ترافیکی عنوان کرد.

وی به نصب نرده ایمنی و شست‌وشوی سرپناه در راستای نگهداشت مسیر ایستگاه‌های خطور BRT اشاره کرد و اظهار داشت: به منظور کنترل تردد و هدایت وسایل حمل و نقل شناور به نقاط پرتردد همه دستگاه‌های نظارتی، همزمان با روزهای ابتدایی مهرماه در آماده‌باش کامل خواهند بود تا خللی در رفت و آمد شهروندان ایجاد نشود.

اسفراینی‌نژاد تصریح کرد: اجرای برنامه‌های آموزشی و فرهنگی با مضامین فرهنگ ترافیک و اطلاع‌رسانی محیطی در این خصوص با هدف افزایش آگاهی دانش‌آموزان و ارتقاء ایمنی تردد از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده است.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.