آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

کانال های فاضلاب بر شهرستان ری نمونه برداری شد

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ری گفت: به منظور پیشگیری و سنجش آلودگی آب های سطحی، کانال های فاضلاب بر سطح شهرستان نمونه برداری شد.

به گزارش روز شنبه روابط عمومی اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ری، ‘محسن شوکتی’ اظهارداشت: کارشناسان این اداره در یک همکاری مشترک با کارشناسان آزمایشگاه اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران، از کانال های فاضلاب بر فیروزآباد و سرخه حصار این شهرستان نمونه برداری کردند.

وی هدف از این نمونه برداری را سنجش و پایش میزان آلایندگی روان آبهای سطحی ورودی به شهرستان ری از طریق این کانالها به لحاظ پارامترهای میکروبی، شیمیایی و فلزات سنگین ذکرکرد وافزود: آبهای ورودی به این کانال ها به دلیل تخلیه انواع فاضلاب خانگی و صنعتی و زباله به یک فاضلاب آلوده کننده تبدیل شده که به اراضی کشاورزی شهرستان صدمات جبران ناپذیری وارد می سازد.

وی تصریح کرد: اگر این آب های سطحی شهر تهران که وارد حوزه ری می شود تصفیه و به نحو درست مدیریت شود، می توان از آن برای آبیاری زمین های کشاورزی مستعد در این شهرستان استفاده و موجبات آبادانی منطقه را فراهم کرد.

شوکتی در خصوص تشکیل سومین کارگروه پسماند شهرستان در سالجاری با حضور بخشدار مرکزی نیزگفت: در نشست صمیمی با حضور اعضا ضمن طرح مصوبات جلسه قبل، مسائل و مشکلات پسماند بخش مرکزی شهرستان مطرح و از سوی اعضاء مورد بررسی قرار گرفت.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرری افزود: برخورد با عوامل تخلیه زباله های خانگی و بیمارستانی در اراضی روستای گل تپه کبیر، آخرین وضعیت سایت دپوی نخاله های ساختمانی و سنگبریها در شهرک صنعتی شمس آباد و پیگیری مشکلات پسماند این شهرک در این جلسه تصویب شد.

شوکتی اظهارداشت: ارسال گزارش برنامه عملیات مدیریت پسماند و خوداظهاری در پایش کلیه واحدهای صنعتی مستقر در شهرک صنعتی شمس آباد به اداره حفاظت محیط زیست ، بازدید ادارات جهاد کشاورزی ، شبکه دامپزشکی و شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری از واحدهای دامداری که توسط زباله تعلیف می شوند و اقدام قانونی در خصوص واحدهای آلاینده ، از دیگر مصوبات این جلسه بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.