آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

همایش آسمان آبی در آسایشگاه کهریزک برگزار شد

 همایش آسمان آبی در آسایشگاه کهریزک برگزار شد

به گزارش راگانیوز، بعد از ظهر امروز همایش آسمانی آبی به مناسبت هفته هوای پاک با عنوان آلاینده‌های هوا و شناخت دستگاه‌های کنترل و اندازه‌گیری آن در سالن آمفی تئاتر آسایشگاه خیریه کهریزک برگزار شد.

در این همایش که با حضور راثی رئیس مرکز بهداشت، صالحی کارشناس مسئول گروه بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی و تونی رئیس اداره کنترل و نظارت اداره کل محیط زیست و جمعی از کارشناسان بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی و اداره محیط زیست برگزار شد توضیحات تصویری همراه با آمار و ارقام و همچنین راهکارهای رفع موانع موجود در زمینه آلودگی هوا ارائه شد.

به گزارش فارس، آلودگی هوا یکی از معضلاتی است که توانسته جان میلیون‌ها انسان را به خطر بیندازد که از دلایل فرهنگی آن می‌توان به ترویج فرهنگ شهرنشینی با مهاجرت، توسعه سریع اقتصادی با ساخت کارخانه‌ها، گسترش ترافیک شهری با تولید خودرو و افزایش مصرف انرژی خانگی است که آلودگی جوی با آلاینده‌های منوکسید کربن، اکسید نیتروژن، اکسید گوگردو … اشاره کرد.

آلودگی هوا در انسان‌ها موجب بروز بیماری‌های قلبی، تنفسی، آلرژی‌ها و سرطان در گیاهان باعث نابودی و خسارات هنگفت و همچنین موجب از بین رفتن حیوانات می‌شود.

برای پیشگیری از آلودگی هوا و داشتن هوای پاک استفاده از وسایل نقلیه عمومی، مترو و دوچرخه، ساخت کارخانه‌ها و پالایشگاه‌ها به خارج از شهرها، تهیه بنزین بدون سرب ایجاد، کاشت درختان و ایجاد فضای سبز در شهرها، حفظ و احیای جنگل‌ها، استفاده از سوخت گاز طبیعی و انرژی هسته‌ای، سرپوشیده کردن فاضلاب‌ها برای متصاعد نشدن گازهای ناشی از تجزیه آن‌ها در برابر خورشید، دفع و نابود کردن صحیح زباله‌ها به‌ویژه زباله‌های بیمارستانی و …  از جمله اقداماتی است که می‌توان از آن‌ها در جهت کاهش آلودگی هوا استفاده کرد تا به این وسیله هوای پاک را به نسل آینده هدیه کنیم.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.