آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

حضرت علی (ع)بهترین الگوی رفتار اداری و خانوادگی است

به گزارش  راگانیوز به نقل از روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی باقرشهر؛ حضرت حجت الاسلام و المسلمین سید داود سید میرزایی روانشناس بالینی خانواده و عضو انجمن روان شناسی ایران و از اساتید حوزه علمیه قم شیوه زندگی و سیره حضرت علی علیه السلام را کامل ترین الگوی رفتار برای زندگی خصوصی و اجتماعی دانست و گفت: مطالعه زندگی این امام عزیز کمک میکند تا ما در رفتار اداری و زندگی شخصی خود الگویی جامع در اختیار داشته باشیم. وی که در همایش”دین،سلامت اداری و حریم خصوصی”سخن میگفت، مهمترین عامل بازدارنده رفتاری هر فرد را اندیشه و نوع تربیت روحی وی دانست و گفت: دخالت در حریم خصوصی همکار و زندگی دیگران، حاشیه سازی برای مدیران و الصاق برچسب های زشت، بیان از نقص تربیت اسلامی و حتی جدا از اسلام نشان از نقص تربیت فرد در خانواده دارد. نباید بستر بی اخلاقی را با منیت و تخریب دیگران توسعه داد. جامعه ما جامعه ای اسلامی و اخلاقمدار است که پیشوایان آن کسانی چون حضرت محمد (ص) و امام علی (ع)هستند. نباید راضی باشیم با کلامی و جمله ای چه حق باشد و چه باطل، حرمت یک زن یا مرد را بشکنیم. بین حق و باطل چهار انگشت فاصله است که با این وجود توصیه دینی ماست که زشتی ها را هرچند واقعیت داشته باشد حتی الامکان نبینیم.

در این همایش که به همت روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی باقرشهر در آستانه میلاد امام علی (ع) برگزار شد،حجت الاسلام و المسلمین سیدمیرزایی دین اسلام را دینی جامع دانست که برای همه امور شیوه نامه دارد. وی زبان انسان و کلام انسان را امانت الهی معرفی کرد و گفت: این امانتها برای ایجاد و توسعه صلح و دوستی در اختیار ماست. گاهی ما حرفی را میزنیم و عبور میکنیم، غافل از آنکه تبعات این حرف ممکن است برای کسی یا گروهی بازتاب هایی داشته باشد. امروز که من سخنران این برنامه هستم بنا به استناد آمار در هر دقیقه ۱۹ نفر طلاق میگیرند! و این عین فضاحت و اشتباه ما در روابط انسانی با یکدیگر است. باید کمی هوشیارتر بود در کنترل زبان.
وی  با اشاره به شبکه های اجتماعی موجود نیز گفت: وایبر واتس اپ لاین تلگرام و بقیه آمده اند تا روابط را نزدیکتر کنند اما انگار دورها را نزدیک و نزدیکها را دور کرده اند.
خانواده ها که باید نزدیک باشند دور شده  اند از هم و درکنارش روابط بیرون خانه به اعضای خانه نزدیک تر شده است. این بی برنامه گی ما را در استفاده از شبکه های اجتماعی نشان میدهد. هر پدیده ای خوبی و بدی دارد و ما نباید متنابه بیشترین بدی باشیم. چرا مدام در پی سند سازی و تصویر گیری و ارسال و انتشار در شبکه های اجتماعی علیه هم هستیم؟مگر ما شیعه امامی نیستیم که در الگوی رفتاری او فقط مهرباتی است و مهربانی است و مهربانی.
در کارگاه ارئه شده از این روانشناس بالینی به عنوان سبک زندگی مباحث روز اجتماعی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
Image_15

سعید استادفرج شهردار باقرشهر نیز طی سخنانی با تقدیر از همه زحمت کشان عرصه کار و همت،به نامگذاری امسال با نام دولت ملت همدلی و همزبانی اشاره کرد و گفت:در سایه بودن درکنار هم انشالله بتوانیم شاهد تبلور ایده ال های خوب خدمتی باشیم و برای شهروندان شهرمان عمران و آبادانی به یادگار بگذاریم. من روز کارگر را به همه کارگران عزیز مجموعه تبریک میگویم و با بودن این عزیزان و تلاش دلسوزانه ایشان افتخار میکنم.
عسگر پناهنده در حاشیه این برنامه با تقدیر از برگزار کنندگان این همایش، و سخنان حجت الاسلام سید میرزایی،تبیین الگوهای درست رفتاری را برای افراد از نظر دینی بسیار ضروری دانست و ابراز امیدواری کرد همه افراد در زندگی شخصی و اجتماعی خود پیرو راه بزرگان دینی باشند و رفتار آنها را الگوی خویش قرار دهند.

در این مراسم امینه احدی بعنوان کارگر برتر شهرداری و شورای اسلامی باقرشهر معرفی شد. حبیب معصومی از واحد آتش نشانی، حسن کیانی از واحد حراست، حسین پناهی از واحد فضای سبز، عقیل قره داغی از واحد موتوری و اسکندر دشتبان از واحد امور اداری بعنوان پنج کارگر نمونه معرفی شدند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.