آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

نامه مجلس به وزیر کشور برای شهرری

راگا نیوز:نامه مجلس به وزیر کشور برای شهرری

کمیسیون اصل ۹۰ مجلس در سال ۸۹ طی نامه‌ای به مصطفی محمد نجار، ‌وزارت کشور و استانداری تهران را موظف به تشکیل شهرداری مستقل برای شهرری کرد.

به گزارش راگا نیوز به نقل از فارس، در نامه شماره 64199/3856/90 مورخ 18/5/89 رئیس وقت کمیسیون اصل 90 مجلس به وزیر کشور که برای نخستین بار منتشر شده، آمده است: همانگونه که مستحضرید به موجب موادی از قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی و انتخابات شهرداران، هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا وظیفه نظارت بر فرایند انتخابات را بر عهده دارد و نظرات آن متبع است.

این نامه می افزاید: هیئت مزبور در مجلس هفتم و انتخابات دوره سوم شوراهای اسلامی کشور قبل از شکایت به این مرجع در خصوص عدم رعایت استقلال شهرستان ری به مرکزیت شهر ری مکاتباتی با رئیس جمهور و آن وزارتخانه در این خصوص داشته که سوابق آن ضمیمه می باشد.

در ادامه این نامه گزارش کامل این شکایت به کمیسیون اصل 90 آورده شده و در انتها نیز آمده است: گزارش فوق در جلسه 27/4/89 این کمیسیون مطرح و پس از بحث و بررسی نهایی مقرر شد:

1- شهرستان ری به لحاظ قانونی، ‌مستقل بوده و تداخل دستگاه‌های اجرایی در اموران فاقد وجاهت قانونی است.

2- کلیه دستگاه‌های اجرایی موظفند تحت مدیریت واحد شهرستان (فرمانداری) اداره شوند.

3- الزامات مربوط به شهرستان در تمام زمینه‌ها به خصوص وجود شورای شهر و شهرداری مستقل رعایت شود.

در نامه رئیس سابق کمیسیون اصل 90 مجلس به وزیر کشور تصریح شده است که مصوبات فوق علاوه بر وی به استاندار تهران و فرماندار ری جهت اقدام لازم و برای ریاست وقت مجمع نمایندگان تهران جهت آگاهی ارسال شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.