آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

شهردار یا فرماندار ری نخواهم شد

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت:من به‌عنوان عضو شورای شهر تهران اعلام می‌کنم به‌جزء فعالیت در شورای شهر در جای دیگری مانند شهرداری شهرری مشغول به‌کار نیستم.

پروین احمدی‌نژاد با اعلام اینکه انتصاب وی به‌عنوان شهردار شهرری کذب است٬ گفت: من به‌عنوان عضو شورای شهر تهران اعلام می‌کنم به‌جزء فعالیت در شورای شهر در جای دیگری مانند شهرداری شهرری مشغول به‌کار نیستم.

عضو شورای اسلامی شهر تهران٬ با بیان اینکه متأسفانه عده‌ای از افراد در مدیریت شهری علاقه‌ای به حضور و فعالیت بنده در شورای شهر ندارند٬ افزود: به‌طور حتم تحقق حقوق مردم شهر تهران یکی از اهداف من به شمار می‌رود؛ از این‌رو با هر گونه تخلف در حوزه مدیریت شهری مقابله می‌کنم.

احمدی‌نژاد با تأکید بر اینکه هم‌اکنون موضوع جدایی ری از تهران مطرح نیست٬ یاد‌آور شد: این موضوع که می‌گویند شهر ری می‌خواهد از تهران جدا شود؛ اشتباه است بلکه تهران می‌خواهد از شهر ری جدا شود.

وی شهر ری را هویت فرهنگی استان تهران خواند و بیان کرد: انتظار است که بعضی از مسئولان به این شهر بی‌حرمتی نکنند و به آن احترام بگذارند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران٬ با انتقاد از اظهارات مسئولان مدیریت شهری مبنی‌بر پایین بودن درآمد شهری و بالا بودن هزینه شهرری در چند سال اخیر٬ توضیح داد: به‌طور مثال شهرداری تهران مدعی است که هم‌اکنون شهرری حدود ۳۰ میلیارد تومان درآمد و حدود ۲۵۰ میلیارد تومان هزینه دارد اما باید عنوان کنم که بر اساس اظهارات آقای پورزرندی معاون مالی شهرداری تهران درآمدهای شهرری در سال۸۸٬ ۸۹٬ و ۹۰ به ترتیب حدود ۵۳٬ ۹۸٬ و۱۲۳ میلیارد تومان بوده است.

احمدی‌نژاد ادامه داد: از طرف دیگر بر اساس اظهارات این مسئولان شهرداری تهران٬ هزینه شهرری در سال۸۸٬ ۸۹٬ و ۹۰ به ترتیب حدود ۱۵۰، ۱۷۵ و ۲۰۵ میلیارد تومان است که این آمار نشان‌دهنده اشتباهات مدیریت شهری در ارائه آمار محسوب می‌شود.

وی درباره بخشی از درآمدهای شهرری در سال گذشته و جاری٬ توضیح داد: هم‌اکنون در بهشت زهرا٬ قبور از حدود ۳۳۰ هزار تومان تا  ۲۷ میلیون تومان به مردم فروخته می‌شود٬ از این‌رو اگر میانگین این ارقام را یک میلیون تومان و میزان ورود اموات را روزانه حدود ۱۵۰ مورد در نظر بگیریم٬ به‌طور حتم این سازمان سالانه حدود ۵۰ میلیارد تومان درآمد دارد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران٬ با اعلام اینکه هم‌اکنون شهرری از بازیافت مواد و پسماندها حدود ۲۰۰ میلیارد تومان درآمد کسب می‌کند٬ افزود: از طرف دیگر هم‌اکنون سیمان تهران سالانه افزون‌بر ۳۰ میلیارد تومان و پالایشگاه شهرری حدود ۳۵ میلیارد تومان عوارض پرداخت می‌کند٬ از این رو معلوم است که درآمد شهرری با هزینه‌ها آن برابری می‌کند و اظهارات مسئولان خلاف به شمار می‌رود.

احمدی‌نژاد با تأکید بر اینکه شهرداری تهران باید اجازه بدهد که درآمدهای شهرری در خود شهر هزینه شود٬ تصریح کرد: به‌طور حتم این اقدام به نفع مردم و منطقه ری است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران٬ با اعلام اینکه هم‌اکنون متأسفانه تمام مشکلات استان تهران به سمت شهرری سرریز می‌شود٬ گفت: ما به این موضوع هیچ اعتراضی نداریم٬ اما مسئولان باید اجازه دهند که اعتبارات و درآمدهای شهرری در خود شهر هزینه شود./

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.